Ban De Vrijblijvendheid

Ban De Vrijblijvendheid

Verbaast u zich nooit over de lange wachtlijsten, de klantonvriendelijkheid van winkelpersoneel, de ondoelmatigheid van organisaties, het grote aantal fouten dat leveranciers maken. Hebt u ook het idee dat mensen hun werk best beter zouden kunnen doen. U hebt die ervaring vast als consument, hebt u die ook als werknemer? Of als werkgever?

Wanneer ik mijn ervaringen op een rijtje zet kom ik tot de conclusie dat veel organisaties niet gerealiseerd krijgen wat ze willen.

Waar komt dat door, moeten we dat als feit accepteren of kunnen we er wat aan doen? Dat waren vragen die mij mijn werkbare leven hebben bezig gehouden. Dit boek brengt ervaringen, toepassingen en een analyse van de oorzaak bij elkaar. Het geeft inzicht in de oorzaken van de 'vrijblijvendheid' in organisaties en reikt oplossingen aan die zich in de praktijk hebben bewezen.

Het is bedoeld voor diegenen die zich verantwoordelijk voelen voor de resultaten van hun organisatie en geeft tips om ook de medewerkers verantwoordelijkheid te laten nemen. Het gaat over 'leiderschap met lef' om de vrijblijvendheid te bannen die de doelen van organisaties bedreigen. In de bijlage zijn per thema praktische instrumenten, die in de praktijk hun waarde hebben bewezen, opgenomen waarmee de lezer in zijn eigen organisatie kan werken aan de gewenste verandering.

Houtman studeerde psychologie van de arbeid en de organisatie, promoveerde op het 'bannen van vrijblijvendheid' en heeft ruime ervaring als eindverantwoordelijke, verandermanager, interim-manager en managementadviseur.

Auteur | A.M.A. Houtman
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789013066814
Boekomslag voor ISBN: 9789006080759
Boekomslag voor ISBN: 9789460003103
Boekomslag voor ISBN: 9789024552627
Boekomslag voor ISBN: 9789054894384
Boekomslag voor ISBN: 9789006690897


Boekn ©