Change management
Er is intussen genoeg literatuur over het 'wat' en 'waarom' van noodzakelijke veranderingsprocessen in ondernemingen. Dit is echter het eerste boek dat op een concrete manier en aan de hand van talloze voorbeelden toont, hoe men zulke veranderingen invoert - uit de praktijk en voor de praktijk. Een groot deel van het boek gaat over het daarvoor benodigde instrumentarium. De voor de praktijk belangrijkste aspecten van how-to-do-it hebben de schrijvers verwerkt tot thema's die elk een paar pagina's beslaan - thema's waarover tot dusver weinig van praktische waarde is gepubliceerd (zoals communicatie, omgang met weerstand van de betrokkenen tegen veranderingen, organisatie van workshops) of waarvoor de practicus eerst hele boekwerken moest doorworstelen (bijvoorbeeld organisatiediagnose, projectmanagement, verbetering van het rendement). De schrijvers [aten zien welke geheel nieuwe structuren nodig zijn, structuren die zijn gebaseerd op het netwerkmodel, op procesreeksen alsook een op teamwork en op de klant gerichte cultuur. Klaus Doppler en Christoph Lauterburg beschrijven de kenmerkende fases van veranderingsprocessen en de belangrijkste situaties die zich in de loop van zulke processen voordoen.
Auteur | | Klaus Doppler |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geschiedenis |