Kaartspel Startgesprek
Het Kaartspel Startgesprek Ouderbetrokkenheid 3.0 van CPS is een handig hulpmiddel, waarmee je als leerkracht gemakkelijk open en effectieve gesprekken op gang brengt.
Wil je ouderbetrokkenheid stimuleren? Dan is het belangrijk om vroegtijdig kennis te maken met leerlingen én hun ouders. Daarom organiseren steeds meer scholen aan het begin van het schooljaar startgesprekken waarbij zowel ouders als leerling aanwezig zijn. Het Kaartspel Startgesprek Ouderbetrokkenheid 3.0 van CPS is een handig hulpmiddel, waarmee je als leerkracht gemakkelijk open en effectieve gesprekken op gang brengt. Het spel bevat 45 kaarten met daarop allerlei gesprekssuggesties voor de onder-, midden- en bovenbouw, die de leerling, de ouder of de leerkracht kan uitkiezen om over te praten. De kaarten helpen om ervoor te zorgen dat de belangrijke zaken aan bod komen, zonder dat het gesprek vooraf door de school in beton is gegoten. De instructie bij het spel geeft verschillende suggesties voor het gebruik van de kaarten. Kijk voor meer informatie op www.cps.nl.
Wil je ouderbetrokkenheid stimuleren? Dan is het belangrijk om vroegtijdig kennis te maken met leerlingen én hun ouders. Daarom organiseren steeds meer scholen aan het begin van het schooljaar startgesprekken waarbij zowel ouders als leerling aanwezig zijn. Het Kaartspel Startgesprek Ouderbetrokkenheid 3.0 van CPS is een handig hulpmiddel, waarmee je als leerkracht gemakkelijk open en effectieve gesprekken op gang brengt. Het spel bevat 45 kaarten met daarop allerlei gesprekssuggesties voor de onder-, midden- en bovenbouw, die de leerling, de ouder of de leerkracht kan uitkiezen om over te praten. De kaarten helpen om ervoor te zorgen dat de belangrijke zaken aan bod komen, zonder dat het gesprek vooraf door de school in beton is gegoten. De instructie bij het spel geeft verschillende suggesties voor het gebruik van de kaarten. Kijk voor meer informatie op www.cps.nl.
Auteur | | Peter de Vries |
Taal | | Nederlands |
Type | | Losbladig |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |