Copy & Concept
"Copy en Concept 1e druk is een boek van B. Thobokholt uitgegeven bij BIS Publishers. ISBN 9789063691882
Eindelijk is het er: een helder en inspirerend boek dat alle fasen van het creatieve proces behandelt. Copy & Concept staat boordevol theorie over alle onderdelen van het creatieve proces, van strategie via briefing tot copy per middel. En de toepassing daarvan in veel, heel veel actuele voorbeelden van een groot aantal Nederlandse topbureaus. Een unieke samenwerking tussen bureauwereld en communicatieonderwijs.
Voor wie is Copy & Concept gemaakt?
Voor junior creatieven is Copy & Concept een eenvoudig toepasbaar verdiepingsboek, dat het concept- en copyproces een kickstart geeft. Senior creatieven gebruiken Copy & Concept als opfrisboek en als instructieboek voor stagiair(e)s en junior copywriters en art directors. Communicatiemanagers, strategen en accountmanagers pakken het boek uit de kast voor briefings, constructieve conceptreviews en voor het geven van concrete feedback op aangeleverde copy. De combinatie van theorie en actuele praktijk maakt Copy & Concept tot een goede aanvulling op de meest gebruikte handboeken voor marketingcommunicatie. Copy & Concept mag gewoonweg niet ontbreken op de plank van elke professional in creatieve communicatie.
Wat wordt ondermeer behandeld?
Deskundige en praktijkgerichte auteurs
Bert Thobokholt, hbo-docent communicatie Fontys Economische Hogeschool Tilburg
Jaap Toorenaar, creatief directeur ARA (gastauteur, hoofdstuk over de pay-off)
Barry de Waal, copywriter/conceptdenker/strateeg Crossmarks
Martin Westbeek, hbo-docent communicatie Fontys Economische Hogeschool Tilburg
Actuele cases van Nederlandse topbureaus
De praktijkvoorbeelden in Copy & Concept zijn tot stand gekomen dankzij de medewerking van onderstaande bureaus:
180 Amsterdam
Eigen Fabrikaat
Lowe Worldwide
ARA
ETCETERA
Ogilvy
Berg Kleijn Communicatie
Euro RSCG
RappCollins
Comm’pas
IN10
Communicatiebureau Synergie
inc-21 (Pleon)
Crossmarks
KesselsKramer
DDB Amsterdam
LaMarque
Doom & Dickson
L’eau"
Eindelijk is het er: een helder en inspirerend boek dat alle fasen van het creatieve proces behandelt. Copy & Concept staat boordevol theorie over alle onderdelen van het creatieve proces, van strategie via briefing tot copy per middel. En de toepassing daarvan in veel, heel veel actuele voorbeelden van een groot aantal Nederlandse topbureaus. Een unieke samenwerking tussen bureauwereld en communicatieonderwijs.
Voor wie is Copy & Concept gemaakt?
Voor junior creatieven is Copy & Concept een eenvoudig toepasbaar verdiepingsboek, dat het concept- en copyproces een kickstart geeft. Senior creatieven gebruiken Copy & Concept als opfrisboek en als instructieboek voor stagiair(e)s en junior copywriters en art directors. Communicatiemanagers, strategen en accountmanagers pakken het boek uit de kast voor briefings, constructieve conceptreviews en voor het geven van concrete feedback op aangeleverde copy. De combinatie van theorie en actuele praktijk maakt Copy & Concept tot een goede aanvulling op de meest gebruikte handboeken voor marketingcommunicatie. Copy & Concept mag gewoonweg niet ontbreken op de plank van elke professional in creatieve communicatie.
Wat wordt ondermeer behandeld?
- Propositie, positionering, doelgroepen, doelstellingen en consumententrends.
- De laatste inzichten over de creative brief, het meest besproken document in reclameland (i.s.m. SWOCC).
- Soorten concepten, creativiteitstechnieken, een unieke inspiratielijst voor conceptontwikkeling, humor, erotiek, celebrities, inhakers, teasers.
- Copywriting: aansprekend en beeldend schrijven, structureren, overtuigen, kopregels.
- Copy per middel: advertentie, buitenreclame, radiocommercial, beeldcommercial, internet, brochure, dm, advertorial, POS, guerrillamarketing, etcetera.
- De pay-off in alle soorten en maten (door Jaap Toorenaar, ARA).
- Merknamen: soorten, criteria, voorbeelden.
- Tientallen voorbeelden van actuele campagnes die heel specifiek de theorievorming ondersteunen. Profit- en non-profit, product en dienst, fmcg en duurzaam. Toppers als Zwitserleven, Sloggi en Amstel. Nieuwkomers als Claro en Dag. Overheid: Meld geweld, Provinciale Statenverkiezingen. En verder o.a.: Sire, Center Parcs, Dove, Sensis en Koninklijke Luchtmacht.
Deskundige en praktijkgerichte auteurs
Bert Thobokholt, hbo-docent communicatie Fontys Economische Hogeschool Tilburg
Jaap Toorenaar, creatief directeur ARA (gastauteur, hoofdstuk over de pay-off)
Barry de Waal, copywriter/conceptdenker/strateeg Crossmarks
Martin Westbeek, hbo-docent communicatie Fontys Economische Hogeschool Tilburg
Actuele cases van Nederlandse topbureaus
De praktijkvoorbeelden in Copy & Concept zijn tot stand gekomen dankzij de medewerking van onderstaande bureaus:
180 Amsterdam
Eigen Fabrikaat
Lowe Worldwide
ARA
ETCETERA
Ogilvy
Berg Kleijn Communicatie
Euro RSCG
RappCollins
Comm’pas
IN10
Communicatiebureau Synergie
inc-21 (Pleon)
Crossmarks
KesselsKramer
DDB Amsterdam
LaMarque
Doom & Dickson
L’eau"
Auteur | | B. Thobokholt |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Mens & Maatschappij |