Concept & copy

Concept & copy

Een helder en inspirerend boek dat alle fasen van het creatieve proces in de marketingcommunicatie behandelt Van strategie via briefing naar conceptontwikkeling en copywriting Met talrijke actuele voorbeelden Ontstaan uit een unieke samenwerking tussen reclamebureaus en het communicatieonderwijs Copy & Concept biedt zo ook aan studenten een breed instrumentarium voor conceptueel denken en conceptontwikkeling
Dit boek wil - het conceptuele denkvermogen en de copyvaardigheden op een hoger niveau brengen - junior professionals prikkelen tot het maken van conceptueel en strategisch verantwoord creatief werk - studenten communicatie en marketing inspireren en motiveren om in hun latere beroepspraktijk in een creatief team te gaan werken - docenten aansporen om aansprekende lessen te geven Hierbij volgen de auteurs het creatieve proces zoals dat in de dagelijkse praktijk voorkomt. Copy & Concept bestaat daarom uit twee delen. Het eerste deel behandelt conceptontwikkeling, met daarin strategie, de inspirerende briefing, soorten concepten, creativiteitstechnieken en conceptpresentatie. Het tweede deel, copywriting, gaat over de voorbereiding op copy, het schrijfproces, copywriting per middel, en de copy-specialismen pay-off en merknaamontwikkeling. Dankzij actuele voorbeelden van een groot aantal topbureaus vullen theorie en praktijk elkaar optimaal aan. Inhoud 1. Creatieve strategie 2. De inspirerende briefing 3. Conceptontwikkeling 4. De conceptpresentatie 5. Voorbereiding op copy 6. Copywriting 7. Copy voor alle denkbare middelen 8. De pay-off 9. Merknamen

Auteur | Bert Thobokolt
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001298654
Boekomslag voor ISBN: 9789059317956
Boekomslag voor ISBN: 9789058753830
Boekomslag voor ISBN: 9789001881931
Boekomslag voor ISBN: 9789020950175
Boekomslag voor ISBN: 9789024442867


Boekn ©