Muzisch-agogische methodiek. een handleiding

Muzisch-agogische methodiek. een handleiding

Een gedicht maken kan een belangrijke manier van uiten zijn voor iemand die noodgedwongen in een groep zit. Door het inzetten van een dergelijk muzisch middel groeit z'n zelfinzicht en worden veel dingen spreekbaar. Naast poëzie kunnen ook andere muzische middelen in de hulpverlening worden in t. Deze bieden een andere ingang in de sociaal-pedagogische hulpverlening dan alleen het hulpverleningsgesprek. De muzische middelen zijn in de hulpverlening dan ook geen doel, maar een middel, als ze tenminste op een methodische manier worden ingezet, in aansluiting op de problematiek van de doelgroep. In dit boek wordt een brug geslagen tussen de muzische en de agogische aspecten van 31e sociaal-pedagogische hulpverlening. Vanuit noties als mensbeeld, creativiteit en beroepshouding, leert de SPH student(e) muzisch-agogische activiteiten methodisch op te zetten. Naast theoretische kennis dienen studenten ook te beschikken over ervaring met muzisch-agogisch werken; in dit boek zijn daarom praktijkvoorbeelden en oefencasussen opgenomen die dit boek tot een heldere en praktische handleiding maken.

Auteur | Dineke Behrend
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Gezin & Relaties

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789046904541
Boekomslag voor ISBN: 9789046900758
Boekomslag voor ISBN: 9789062830817
Boekomslag voor ISBN: 9789031391622
Boekomslag voor ISBN: 9789062832057
Boekomslag voor ISBN: 9789024414253


Boekn ©