Management en organisatie in de media- en entertainmentindustrie

Management en organisatie in de media- en entertainmentindustrie

De media- en entertainmentindustrie is in de afgelopen decennia enorm veranderd. Internationalisering, internet en technologische ontwikkelingen hebben het medialandschap voorgoed een ander aanzien gegeven. Door deze ontwikkelingen hebben zich ook op het gebied van management en organisatie in deze branche grote veranderingen voorgedaan. Zo wordt tegenwoordig op grote schaal gebruikgemaakt van interactieve media, begint de scheiding tussen de branchegebieden te verdwijnen en heeft de ontwikkeling van zogenaamde crossmedia- of multimediabedrijven een vlucht genomen. In dit boek wordt een helder beeld geschetst van organisaties die werkzaam zijn binnen de Nederlandse entertainmentindustrie. De centrale thema’s hierbij zijn: missie, doelstelling, strategie, managementstijl, structuur, personeel en cultuur van de organisatie. Hierbij wordt steeds een koppeling gemaakt tussen theorie en interessante voorbeeldcases uit de media- en entertainmentindustrie. Management en organisatie in de media- en entertainmentindustrie is geschreven voor hbo-studenten en startende ondernemers in de creatieve industrie, in het bijzonder in de media- en entertainmentindustrie.

Auteur | Joost Scholten
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789085062226
Boekomslag voor ISBN: 9789024406203
Boekomslag voor ISBN: 9781119922766
Boekomslag voor ISBN: 9789060057728
Boekomslag voor ISBN: 9780300103052


Boekn ©