Management en organisatie in de media- en entertainmentbusiness

Management en organisatie in de media- en entertainmentbusiness

De media- en entertainmentbusiness is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Internationalisering, internet, sociale media en nieuwe technologische ontwikkelingen hebben grote impact op de wereld van radio, tv, muziek, film, evenementen en games. Interactieve media rukt op, net als de crossmedia- of multimediabedrijven.

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor deze branche op het gebied van management en organisatie? Dit boek geeft een actueel beeld van organisaties binnen de media- en entertainmentindustrie. Zo komt uw student in de creatieve industrie goed beslagen ten ijs.

Over de inhoud
Dit boek koppelt management- en organisatietheorieën aan voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de creatieve industrie. De opdrachten in elk hoofdstuk sluiten aan bij die praktijksituaties. Centrale thema's: missie, visie, doelstelling, strategie, managementstijl, structuur, personeel en organisatiecultuur.

Nieuw in deze derde druk
De tekst is aangepast aan de nieuwste technologische ontwikkelingen. Ook de praktijkvoorbeelden en bijbehorende opdrachten zijn vernieuwd. Bovendien is er veel aandacht voor multimedia en komen ook internationale ontwikkelingen in de creatieve industrie uitgebreid aan bod.

Uniek aan dit boek
Het enige organisatie- en managementboek dat zich specifiek richt op de creatieve industrie
Zeer toepasbaar door koppeling theorie en praktijk
Door heldere en inleidende opzet ook prima te volgen voor studenten zonder voorkennis van management en organisatiekunde
Aansprekende voorbeelden: van fusies tussen grote tv-zenders tot organisaties als het Songfestival

Doelgroep
Management en organisatie in de media- en entertainmentbusiness is geschreven voor (eerstejaars) hbo-studenten en (startende) ondernemers binnen de creatieve industrie, met name media en entertainment.

Auteur | Joost Scholten
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789059317109


Boekn ©