Stra

Stra

Stra 1e druk is een boek van Ren Ten Bos uitgegeven bij Uitgeverij Thema. ISBN 9789058711953

Managers praten voortdurend over strategie. Waarom doen ze dat
eigenlijk? En is het wel wenselijk?
Ten Bos en Kaulingfreks komen met een origineel maar provocerend
antwoord: het belangrijkste doel van strategisch management bestaat uit het bestrijden van wonderdoeners, ondernemers, creatievelingen en andere virtuozen. Daartoe wordt een even domme als genadeloze denkorde aan mensen in organisaties opgelegd. Wat in principe een mooi vak kan zijn, ontaardt in de praktijk in een zinloze obsessie met protocollen, audits en
andere vormen van nepcontrole.

De auteurs verklaren onomwonden de oorlog aan die denkorde. Zij betogen dat de strategen van de toekomst dergelijke bedrijfskundige
nachtmerries achter zich laten. Strategie krijgt pas betekenis als
men zich verdiept in ondernemerschap, politiek, economie en filosofie. Dat vereist een bereidheid om nieuwe manieren van denken te exploreren. Een scherp oog voor toevalligheden, wonderen en paradoxen gaat daarbij hand in hand met een wantrouwen jegens de organiseerbaarheid van de wereld.

Dit boek, dat opgezet is als een humoristisch en kritisch lexicon,
is daarmee een must voor beleidsmakers en beslissers uit de publieke en private sector die serieus werk willen maken van de gedachte dat het in hun organisaties anders kan en anders moet.

Auteur | René Ten Bos
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789085068334
Boekomslag voor ISBN: 9789461050359
Boekomslag voor ISBN: 9789070512613
Boekomslag voor ISBN: 9789024404858
Boekomslag voor ISBN: 9789024435173
Boekomslag voor ISBN: 9789024432455


Boekn ©