Bedrijfsethiek

Bedrijfsethiek

Duurzaamheid, verantwoordelijkheid, rechtvaardigheid, leiderschap: het zijn belangrijke kwesties voor bedrijven en organisaties. De auteurs schetsen in deze inleiding een vernieuwend perspectief op deze bedrijfsethische vraagstukken. Bedrijfsethiek belicht een waaier aan onderwerpen uit de managementtheorie om deze vervolgens, door een confrontatie met het werk van verschillende continentale filosofen, te ontregelen. Zo worden ideeën over leiderschap afgezet tegen die van iek, worden de ethische dilemma's rondom marketing opnieuw bezien vanuit het perspectief van Sartre en krijgt corporate-verantwoordelijkheid met behulp van Heidegger een nieuwe betekenis. Steeds vaker zoekt het bedrijfsleven naar kennis en antwoorden buiten de grenzen van het eigen vakgebied. Dit boek komt daaraan tegemoet door een onverwachte kijk te bieden op de dilemma's waar hedendaagse bedrijven zich dagelijks voor gesteld zien. Met medewerking van: Claudia Gross en Bas van der Linden Over de auteur(s): Mollie Painter-Morland is associate professor bedrijfsethiek aan De Paul University Chicago. René ten Bos is hoogleraar filosofie aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. Van zijn hand verschenen eerder bij Uitgeverij Boom/SUN o.a. Modes in management (2002), Het geniale dier (2008) en Stilte, geste, stem (2011).

Auteur | René Ten Bos
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Religie, Spiritualiteit & Filosofie

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780241003206
Boekomslag voor ISBN: 9789024432455
Boekomslag voor ISBN: 9789056372552
Boekomslag voor ISBN: 9789070512613
Boekomslag voor ISBN: 9780199656493
Boekomslag voor ISBN: 9789024431502


Boekn ©