Dossier Supertrends
Trendwatchers signaleren, documenteren en bestuderen nieuwe ontwikkelingen in maatschappij en cultuur. Dossier Supertrends combineert trendobservaties en analyses, en inspireert om nieuwe kansen te zien en nieuwe wegen in te slaan.
De auteurs beschrijven in dit boek nieuwe trends. Maar dit boek wil meer. Na het signaleren van de trends begint het openbaren van de diverse betekenislagen die schuil gaan in de trend maar lang niet altijd meteen zichtbaar zijn. Aldus begint na het signaleren van een trend en na het openbaren van de betekenislagen ervan, de belangrijkste fase van professioneel trendwatchen: het analyseren van de trend op toekomst en potentie.
De analyse moet gebaseerd zijn op heel veel observaties, moet overtuigend geplaatst kunnen worden in een bredere sociale en culturele context, en de trend moet worden onderzocht op de omvang waarmee deze zich in het heden manifesteert en in de toekomst kan gaan manifesteren.
Carl Rohde leidt www.scienceofthetime.com, waar de input van duizenden trendwatchers gedestilleerd wordt tot gezaghebbende mentailiteitstrendsoverzichten. Rohde is daarnaast lector Trends & Innovatie aan Fontys Hogescholen en professor Trend & Innovatie aan de Escola Superior de Comunicacao Social te Lissabon.
Norbert Mirani heeft langer dan een decennium ervaring met trends. Hij werkt bij Sanoma Uitgevers waar hij zich onder meer bezighoudt met het Kenniscentrum. Ook is hij verbonden aan Science of the Time en Brandfuel Academy. Hij schreef tal van artikelen over trends, merken en positionering en het boek *Merken maken de Man*.
Goos Eilander leidt Trendbox, waar menige trend een gedegen kwantitatieve uitwerking krijgt steeds op Europees niveau. Van zijn hand verscheen eerder onder meer *Naar 2020: een tijdreis in trends*.
Inhoudsopgave
Inleiding
1 De computergame-generatie
2 Jongeren
3 De waarheid over de man
4 Vrouwen
5 Stress-dertigers
6 Internet: het turbo-dorpsplein
7 Belevenis
8 Sustainability in the city
9 Van trends naar innovaties
Bijlage
De auteurs beschrijven in dit boek nieuwe trends. Maar dit boek wil meer. Na het signaleren van de trends begint het openbaren van de diverse betekenislagen die schuil gaan in de trend maar lang niet altijd meteen zichtbaar zijn. Aldus begint na het signaleren van een trend en na het openbaren van de betekenislagen ervan, de belangrijkste fase van professioneel trendwatchen: het analyseren van de trend op toekomst en potentie.
De analyse moet gebaseerd zijn op heel veel observaties, moet overtuigend geplaatst kunnen worden in een bredere sociale en culturele context, en de trend moet worden onderzocht op de omvang waarmee deze zich in het heden manifesteert en in de toekomst kan gaan manifesteren.
Carl Rohde leidt www.scienceofthetime.com, waar de input van duizenden trendwatchers gedestilleerd wordt tot gezaghebbende mentailiteitstrendsoverzichten. Rohde is daarnaast lector Trends & Innovatie aan Fontys Hogescholen en professor Trend & Innovatie aan de Escola Superior de Comunicacao Social te Lissabon.
Norbert Mirani heeft langer dan een decennium ervaring met trends. Hij werkt bij Sanoma Uitgevers waar hij zich onder meer bezighoudt met het Kenniscentrum. Ook is hij verbonden aan Science of the Time en Brandfuel Academy. Hij schreef tal van artikelen over trends, merken en positionering en het boek *Merken maken de Man*.
Goos Eilander leidt Trendbox, waar menige trend een gedegen kwantitatieve uitwerking krijgt steeds op Europees niveau. Van zijn hand verscheen eerder onder meer *Naar 2020: een tijdreis in trends*.
Inhoudsopgave
Inleiding
1 De computergame-generatie
2 Jongeren
3 De waarheid over de man
4 Vrouwen
5 Stress-dertigers
6 Internet: het turbo-dorpsplein
7 Belevenis
8 Sustainability in the city
9 Van trends naar innovaties
Bijlage
Auteur | | Norbert Mirani |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |