Alles anders dan anders
Elke dag een beetje beter worden levert in de internationale concurrentie van tegenwoordig alleen nog maar een staanplaats op. We moeten uniek zijn. We moeten in alles wat we doen allesbehalve gewoon zijn! Want als je je voortdurend met anderen vergelijkt, dan kun je in elk geval op één ding rekenen: je gaat steeds meer op elkaar lijken.
Kom mee op reis en duik in allerlei fascinerende praktijkvoorbeelden van hoe het moet en niet moet. Bij de topvoetbalclub. Bij het radiostation. Bij het softwarehuis. Luister naar een keur van kenners van Alberto Alessi en moeder Teresa tot topmanager Bettina Würth. Dwarsdenkers in managementland Anja Förster & Peter Kreuz laten het allemaal de revue passeren. Om te laten zien dat het ook anders kan in economie, samenleving en management. Ze maken korte metten met marktonderzoek, stellen vraagtekens bij de gebruikelijke uitgangspunten en regels en beschrijven een vijfstappenplan voor marktbewerking in guerrillastijl. Met provocerende vragen houden ze bedrijfsleven en economie een spiegel voor. Als ervaren consultants weten zij het maar al te goed: moed, plezier en passie zijn in het bedrijfsleven maar mondjesmaat te vinden. Want in veel organisaties kruipen topmanagers nog liever naakt over glasscherven dan dat ze werkelijk iets nieuws riskeren.
Nodig is niet alleen een grote sprong voorwaarts maar ook zijwaarts.
Oftewel: weg van de gebaande paden, weg van al die behoedzame afwegingen, het gebied in waar het weer spannend wordt en waar het aankomt op scherpzinnigheid, moed en creativiteit. Dáár waar je pas écht kunt laten zien wat je in huis hebt. En dat willen we toch allemaal?!
Kom mee op reis en duik in allerlei fascinerende praktijkvoorbeelden van hoe het moet en niet moet. Bij de topvoetbalclub. Bij het radiostation. Bij het softwarehuis. Luister naar een keur van kenners van Alberto Alessi en moeder Teresa tot topmanager Bettina Würth. Dwarsdenkers in managementland Anja Förster & Peter Kreuz laten het allemaal de revue passeren. Om te laten zien dat het ook anders kan in economie, samenleving en management. Ze maken korte metten met marktonderzoek, stellen vraagtekens bij de gebruikelijke uitgangspunten en regels en beschrijven een vijfstappenplan voor marktbewerking in guerrillastijl. Met provocerende vragen houden ze bedrijfsleven en economie een spiegel voor. Als ervaren consultants weten zij het maar al te goed: moed, plezier en passie zijn in het bedrijfsleven maar mondjesmaat te vinden. Want in veel organisaties kruipen topmanagers nog liever naakt over glasscherven dan dat ze werkelijk iets nieuws riskeren.
Nodig is niet alleen een grote sprong voorwaarts maar ook zijwaarts.
Oftewel: weg van de gebaande paden, weg van al die behoedzame afwegingen, het gebied in waar het weer spannend wordt en waar het aankomt op scherpzinnigheid, moed en creativiteit. Dáár waar je pas écht kunt laten zien wat je in huis hebt. En dat willen we toch allemaal?!
Auteur | | A. Förster |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Economie & Financiën |