Mondelinge communicatie : drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling
Mondelinge communicatie : drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling is een boek van Resi Damhuis en Piet Litjens. ISBN 9789055542383
Drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling
Beproefde werkwijzen voor mondelinge interacties
Praktijkgerichte bundel voor leerkrachten groep 1-4
Ook geschikt voor hogere groepen
Boordevol suggesties voor mondelinge taalactiviteiten
Actief in gesprek met kinderen
Kinderen leren mondelinge taal het best via interactie met elkaar en met de leerkracht. De rol van de leerkracht is onmisbaar om de taalontwikkeling effectief te laten verlopen.
Een goede mondelinge taalvaardigheid is een basisvoorwaarde voor de schriftelijke taalontwikkeling van kinderen. Dit boek, vol tips, illustraties en voorbeelden, leert leerkrachten van groep 1-4 (en van hogere groepen) effectieve mondelinge interacties neer te zetten in de klas. Een praktische bundel om de mondelinge taalontwikkeling van kinderen gericht te ondersteunen.
Beproefde werkwijzen
Met dit boek leer je kinderen stapsgewijs actief en doeltreffend spreken. In het boek staan veel praktische suggesties voor mondelinge taalactiviteiten. Drie beproefde werkwijzen staan centraal. In Verhalen vertellen nodigt de leerkracht de kinderen uit een persoonlijk verhaal te vertellen. In Interactie in de kleine kring leert de leerkracht kinderen actief aan kleine gesprekgroepjes te laten deelnemen. Hoe de leerkracht ervoor zorgt dat leerlingen actief meedoen aan gesprekken waarin ze nieuwe kennis opdoen, komt uitgebreid aan bod in Gesprekken om te leren. Elke werkwijze sluit af met Perspectieven waarin de concrete toepassingen voor de hogere groepen staan beschreven. De bundel gaat uitvoerig in op de betekenis van interactief taalonderwijs voor de praktijk en op de ontwikkeling van mondelinge taalvaardigheid.
Auteur(s): Resi Damhuis en Piet Litjens
Jaartal: 2007
Taal: Nederlands
Afmetingen: 240 x 170 x 33
Pagina's: 376
ISBN: 97890 5554 238 3
Artikelnummer: EXP500135
Uitvoering: Boek
Druk/editie: 2e druk
Uitgever: Expertisecentrum Nederlands
Drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling
Beproefde werkwijzen voor mondelinge interacties
Praktijkgerichte bundel voor leerkrachten groep 1-4
Ook geschikt voor hogere groepen
Boordevol suggesties voor mondelinge taalactiviteiten
Actief in gesprek met kinderen
Kinderen leren mondelinge taal het best via interactie met elkaar en met de leerkracht. De rol van de leerkracht is onmisbaar om de taalontwikkeling effectief te laten verlopen.
Een goede mondelinge taalvaardigheid is een basisvoorwaarde voor de schriftelijke taalontwikkeling van kinderen. Dit boek, vol tips, illustraties en voorbeelden, leert leerkrachten van groep 1-4 (en van hogere groepen) effectieve mondelinge interacties neer te zetten in de klas. Een praktische bundel om de mondelinge taalontwikkeling van kinderen gericht te ondersteunen.
Beproefde werkwijzen
Met dit boek leer je kinderen stapsgewijs actief en doeltreffend spreken. In het boek staan veel praktische suggesties voor mondelinge taalactiviteiten. Drie beproefde werkwijzen staan centraal. In Verhalen vertellen nodigt de leerkracht de kinderen uit een persoonlijk verhaal te vertellen. In Interactie in de kleine kring leert de leerkracht kinderen actief aan kleine gesprekgroepjes te laten deelnemen. Hoe de leerkracht ervoor zorgt dat leerlingen actief meedoen aan gesprekken waarin ze nieuwe kennis opdoen, komt uitgebreid aan bod in Gesprekken om te leren. Elke werkwijze sluit af met Perspectieven waarin de concrete toepassingen voor de hogere groepen staan beschreven. De bundel gaat uitvoerig in op de betekenis van interactief taalonderwijs voor de praktijk en op de ontwikkeling van mondelinge taalvaardigheid.
Auteur(s): Resi Damhuis en Piet Litjens
Jaartal: 2007
Taal: Nederlands
Afmetingen: 240 x 170 x 33
Pagina's: 376
ISBN: 97890 5554 238 3
Artikelnummer: EXP500135
Uitvoering: Boek
Druk/editie: 2e druk
Uitgever: Expertisecentrum Nederlands
Auteur | | Resi Damhuis |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Taal |