Psychodidactiek
Het beroep van Ieraar is een complexe zaak. De leraar moet zowat alles kunnen en in alles even goed zijn. Hij moet terdege psychologisch en pedagogisch-didactisch onderlegd zijn, zowel theoretisch als praktisch, want het een kan onmogelijk zonder het ander. Psychologie en pedagogie-didactiek ten behoeve van het onderwijs zijn zo met elkaar verstrengeld dat het aangewezen is ze van meet af aan in elkaar te integreren, weliswaar met behoud van hun eigenheid. Dit studieboek doet dat. Het heeft uit beide nauwgezet die elementen uitgezocht en bijeengebracht die voor leraren belangrijk zijn. Ze zijn verdeeld in vier grote gebieden, afgestemd op de onderwijsrealiteit: opvoedingsen onderwijsdoelen, beginsituatie, onderwijsstrategie en -praktijk, evaluatie. De theorie en de praktijk spelen uitdrukkelijk op elkaar in; onder meer met vele voorbeelden en met uit te kiezen vragen en opdrachten. Deze vijfde, herziene editie bevat aanvullingen i.v.m. zelfwerkzaamheidsvormen en oorzaken van leermoeilijkheden. Het deelover productevaluatie is uitgebreid.
Auteur | | Jos Tielemans |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |