Schrijvender-wijs in het HBO
Dit boek geeft een bosismodel voor het schrijven van een nota.
Het uitgangspunt is een zo groot mogelijke onafhankelijkheid van de docent. Zeer beknopt, maar zo volledig mogelijk, wordt beschreven: wat een goede, complete inleiding met een centrale vraag (probleem)stelling is en de daarvan afgeleide vraagstellingen, wat een logische hoofdstukopzet met een literatuur- en praktijkgedeelte is, op welke monier literatuur- en praktijkgegevens verzameld kunnen worden, hoe de literatuurlijst opgezet wordt en op welke wijze bronnen vermeld worden, waar en hoe de gegevens gevisualiseerd kunnen worden door middel van tabellen, grofieken of stroomdiagrammen, wat conclusies zijn en wanneer en hoe de eigen mening/visie op de behandelde problematiek geformuleerd kan worden, welke concrete suggesties/aanbevelingen voor een verbeterde hulpverlening het onderzoek oplevert en hoe die met behulp van een strategische aanpak in praktijk gebracht kunnen worden welke suggesties voor nader onderzoek nog overblijven en wanneer bijlagen worden opgenomen.
Enige ondersteuning van de docent blijft, zeker bij de start van de opdracht, voorondersteld. Het boek is bedoeld voor studenten (eind) MBO en (begin) HBO sociaal-agogisch werk en hulpverlening,
Het uitgangspunt is een zo groot mogelijke onafhankelijkheid van de docent. Zeer beknopt, maar zo volledig mogelijk, wordt beschreven: wat een goede, complete inleiding met een centrale vraag (probleem)stelling is en de daarvan afgeleide vraagstellingen, wat een logische hoofdstukopzet met een literatuur- en praktijkgedeelte is, op welke monier literatuur- en praktijkgegevens verzameld kunnen worden, hoe de literatuurlijst opgezet wordt en op welke wijze bronnen vermeld worden, waar en hoe de gegevens gevisualiseerd kunnen worden door middel van tabellen, grofieken of stroomdiagrammen, wat conclusies zijn en wanneer en hoe de eigen mening/visie op de behandelde problematiek geformuleerd kan worden, welke concrete suggesties/aanbevelingen voor een verbeterde hulpverlening het onderzoek oplevert en hoe die met behulp van een strategische aanpak in praktijk gebracht kunnen worden welke suggesties voor nader onderzoek nog overblijven en wanneer bijlagen worden opgenomen.
Enige ondersteuning van de docent blijft, zeker bij de start van de opdracht, voorondersteld. Het boek is bedoeld voor studenten (eind) MBO en (begin) HBO sociaal-agogisch werk en hulpverlening,
Auteur | | B. Noot |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |