Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur

Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur

Voor het succes van een onderneming is de organisatiecultuur
een niet te onderschatten factor. Tegelijk is die cultuur iets waarop
men moeilijk greep krijgt en dat men niet zo makkelijk verandert.
Des te belangrijker is het dat managers, organisatieadviseurs
en onderzoekers inzicht krijgen in de organisatiecultuur en
de middelen kennen om veranderingen soepel te laten verlopen.
Dit boek schetst een theoretisch kader van verschillende typen
organisatieculturen. Aan de orde komen vragen als: welke klassieke
typen kunnen we onderscheiden? Welke cultuur past het
beste bij welke organisatie? Welke vorm van leiderschap hoort
daarbij? Daarnaast biedt het een compleet instrumentarium
voor het onderzoeken van zowel de eigen organisatiecultuur als
de bekwaamheid van het management.
In aansluiting hierop bevat het boek een uitgebreid praktisch
gedeelte. Hierin vindt u een systematische strategie voor verandering
van de organisatiecultuur op zowel individueel als organisatieniveau.
Op basis van hun indrukwekkende professionele ervaring
hebben de auteurs dan ook niet alleen een helder boek geschreven
op het thema organisatiecultuur; het is tevens een
praktisch werkboek waarmee u direct aan de slag kunt.
Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of
Business van de University of Michigan. Hij heeft een groot aantal
boeken op zijn naam staan, waaronder Persoonlijk meesterschap
in management (1998), Handboek managementvaardigheden
(1997) en Diepgaande verandering (1996). Zijn model van concurrerende
waarden heeft zijn nut bewezen in een verscheidenheid
van ondernemingen overal ter wereld, onder andere bij enkele
Nederlandse multinationals.
Kim S. Cameron is verbonden aan de Marriott School of
Management van Brigham Young University . Hij adviseert multinationale
ondernemingen, overheids- en onderwijsinstellingen
op het gebied van veranderingsmanagement en organisatieculturen.

Auteur | R. Quinn
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
boekenbalie logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789052618890
Boekomslag voor ISBN: 9789024450374
Boekomslag voor ISBN: 9789052618104
Boekomslag voor ISBN: 9789035220003
Boekomslag voor ISBN: 9789031385645
Boekomslag voor ISBN: 9789045315263


Boekn ©