Business bibliotheek - De empathiefactor
Hoe de Empathiefactor de effectiviteit van alle communicatie vergroot.
Marie Miyashiro maakt in de Empathiefactor duidelijk hoe empathie de effectiviteit van alle communicatie vergroot. Stephen Covey noemt het 'Eerst begrijpen, dan begrepen worden'. 'Hebzucht is uit. Empathie is in,' aldus Frans de Waal. Als persoon levert het je betere relaties met vrienden, familie en collega's op. Op team- en organisatieniveau betekent de Empathiefactor betere klantrelaties en succesvolle samenwerking, het concurrentievoordeel voor effectieve organisaties. Miyashiro baseert zich op het door Marshall Rosenberg ontwikkelde gedachtegoed van Geweldloze Communicatie. Ze geeft duidelijke en praktische handvatten om de communicatie te verbeteren en in lijn te brengen met je eigen doelen of die van je organisatie.
Marie Miyashiro maakt in de Empathiefactor duidelijk hoe empathie de effectiviteit van alle communicatie vergroot. Stephen Covey noemt het 'Eerst begrijpen, dan begrepen worden'. 'Hebzucht is uit. Empathie is in,' aldus Frans de Waal. Als persoon levert het je betere relaties met vrienden, familie en collega's op. Op team- en organisatieniveau betekent de Empathiefactor betere klantrelaties en succesvolle samenwerking, het concurrentievoordeel voor effectieve organisaties. Miyashiro baseert zich op het door Marshall Rosenberg ontwikkelde gedachtegoed van Geweldloze Communicatie. Ze geeft duidelijke en praktische handvatten om de communicatie te verbeteren en in lijn te brengen met je eigen doelen of die van je organisatie.
Auteur | | Marie R. Miyashiro |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |