Het event als strategisch marketinginstrument

Het event als strategisch marketinginstrument

In de marketing spelen belevenissen, ontmoetingen en events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan belevingen, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde.
Het event als strategisch marketinginstrument beschrijft hoe events ingezet kunnen worden als strategisch onderdeel van de marketing.
De inleidende hoofdstukken behandelen de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. Vervolgens komen de verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen aan bod, zoals branding en relatie- en citymarketing. De laatste hoofdstukken behandelen de stap van strategie naar concept, en bespreken eventontwerp en touchpoints. Het boek sluit af met een hoofdstuk over effectmeting en evaluatie. De voorbeelden in de bijlagen en het extra materiaal en opdrachten op de website helpen de student de informatie in de praktijk toe te passen.
Het event als strategisch marketinginstrument richt zich op hbo-opleidingen en professionals voor marketing en management van events, entertainment, sport en kunst. Samen met het Basisboek eventmanagement van Gabriëlle Kuiper biedt dit boek alle kennis en inzichten die hbo’ers nodig hebben als zij zich gaan bezighouden met events.
Dorothé Gerritsen en Ronald van Olderen zijn beiden docent eventmanagement aan NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.

Auteur | Dorothé Gerritsen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789046905692
Boekomslag voor ISBN: 9789401473941
Boekomslag voor ISBN: 9789001575601
Boekomslag voor ISBN: 9789014058689
Boekomslag voor ISBN: 9789063694340
Boekomslag voor ISBN: 9789024415557


Boekn ©