Sensopathisch spel
Over het boek:
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,... Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.
Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.
Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.
Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Over de auteur(s):
Sharon Vleugel-Ruissen is opgeleid tot leerkracht basisonderwijs. Ze werkt bij diverse scholen. Zij volgde ook een opleiding voor spelbegeleidster en ze was actief in de zorg voor kinderen met een beperking.
Kinderen kliederen graag met zand, water, verf, klei,... Ze zijn immers erg op hun zintuigen gericht. Ze willen bekijken, horen, proeven, ruiken en vooral ook betasten.
Dit boek gaat over het zintuiglijke beleven van alledaagse materialen op een speelse manier, d.i. het sensopathisch spel. Het wordt te weinig aangeboden aan jonge kinderen, omdat ze wel eens 'rommel' maken. Jammer, want kinderen leren veel van dat kliederen.
Het eerste deel legt uit wat sensopathisch spel inhoudt en wat de functie ervan is voor kinderen en wat ze ermee kunnen leren. Het tweede deel geeft aan hoe je het in de praktijk doet en biedt tal van voorbeelden van daadwerkelijk spel.
Iedereen die met kinderen speelt, vindt hier originele inspiratie.
Over de auteur(s):
Sharon Vleugel-Ruissen is opgeleid tot leerkracht basisonderwijs. Ze werkt bij diverse scholen. Zij volgde ook een opleiding voor spelbegeleidster en ze was actief in de zorg voor kinderen met een beperking.
Auteur | | Sharon Vleugel-Ruissen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |