Problemen In De Rekenontwikkeling

Problemen In De Rekenontwikkeling

Rekenproblemen krijgen de laatste tijd meer aandacht. Er zijn een aantal ontwikkelingen, die bij kunnen dragen aan de verbetering van het rekenonderwijs. Gelet op de tendens dat meer kinderen met leerproblemen in het regulier onderwijs een plaatsje moeten krijgen, zal dit boekje daartoe een bijdrage leveren. Het begrip dyscalculie komt uitvoerig aan bod. Met name de kaders waarin dyscalculie en rekenproblemen moeten gezien worden. Maar ook functionarissen op school die een rol kunnen spelen om verbeteringen in de didactiek van het rekenonderwijs en de aanpak van kinderen met rekenproblemen te verbeteren vinden hierin voldoende van hun gading. De inhoud is voornamelijk praktisch van aard en zal op elke school een herkenbare inhoud hebben.

Uit de inhoud:
Dyscalculie: van containerbegrip tot module - Een rekencoördinator in de school - Rekenproblemen op school - Hoofdrekenen met inzicht.

Over de auteur(s):
De auteurs zijn verbonden aan het Opleidingscentra Speciale Onderwijszorg van de hogescholen Windesheim (Zwolle) en Fontys (Tilburg). Verder is meegewerkt door auteurs die als gastschrijvers vanuit andere instellingen en uitgaven optreden.

Auteur | Kees Buijs
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789044119800
Boekomslag voor ISBN: 9780285632479
Boekomslag voor ISBN: 9789020949087
Boekomslag voor ISBN: 9789055746064


Boekn ©