Principes van Marketing + XTRA toegangscode
Principes van Marketing + XTRA toegangscode 5e druk is een boek van Philip Kotler uitgegeven bij Pearson Benelux B.V.. ISBN 9789043095150
Dit is de vijfde editie van Principes van marketing, het toonaangevende marketinghandboek van Philip Kotler en Gary Armstrong, Europese bewerking door John Saunders en Veronica Wong. Net als bij de vorige edities is de bewerking voor de Nederlandstalige markt door Frank Broere gedaan.
Dit boek biedt de meest complete en actuele inleiding in alle aspecten van de moderne marketing, bezien vanuit een managementperspectief. Belangrijke thema's in het boek zijn mondialisering, e-business en duurzaamheid. Veel aandacht wordt ook besteed aan business-to-business marketing, dienstenmarketing en relatiemarketing.
Op grond van uitgebreid marktonderzoek in de Benelux zijn in deze vijfde Nederlandse editie verbeteringen aangebracht in inhoud, structuur, illustraties, voorbeelden en casu stiek.
Doelgroep
Principes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en sluit aan op het curriculum van de opleidingen commerci le economie, economie, bedrijfskunde en handelswetenschappen, maar is ook zeer geschikt voor het marketingonderwijs binnen de opleidingen bedrijfseconomie (be), management economie en recht (mer), accountancy, communicatie, bedrijfskundige informatica, technische bedrijfskunde en professionele opleidingen marketing.
Verkorte inhoudsopgave
Deel 1 Marketing vandaag en morgen
H1 Marketing vandaag en morgen
H2 Duurzame marketing: marketingethiek en maatschappelijke verantwoordelijkheid
H3 Strategische marketing
Deel 2 Markten
H4 De marketingomgeving
H5 Consumentengedrag
H6 Business-to-business-marketing
H7 Marktonderzoek
Deel 3 Kernstrategie
H8 Relatiemarketing
H9 Marktsegmentatie en positionering
H10 Concurrentievoordeel cre ren
Deel 4 Product
H11 Product- en merkstrategie
H12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategie n
H13 Marketing van diensten
Deel 5 Prijs
H14 Prijsbeleid
Deel 6 Promotie
H15 Ge ntegreerde marketingcommunicatie-strategie
H16 Reclame en public relations
H17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
H18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen
Deel 7 Plaats
H19 Distributiebeleid
H20 Internationale marketing
Dit is de vijfde editie van Principes van marketing, het toonaangevende marketinghandboek van Philip Kotler en Gary Armstrong, Europese bewerking door John Saunders en Veronica Wong. Net als bij de vorige edities is de bewerking voor de Nederlandstalige markt door Frank Broere gedaan.
Dit boek biedt de meest complete en actuele inleiding in alle aspecten van de moderne marketing, bezien vanuit een managementperspectief. Belangrijke thema's in het boek zijn mondialisering, e-business en duurzaamheid. Veel aandacht wordt ook besteed aan business-to-business marketing, dienstenmarketing en relatiemarketing.
Op grond van uitgebreid marktonderzoek in de Benelux zijn in deze vijfde Nederlandse editie verbeteringen aangebracht in inhoud, structuur, illustraties, voorbeelden en casu stiek.
Doelgroep
Principes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en sluit aan op het curriculum van de opleidingen commerci le economie, economie, bedrijfskunde en handelswetenschappen, maar is ook zeer geschikt voor het marketingonderwijs binnen de opleidingen bedrijfseconomie (be), management economie en recht (mer), accountancy, communicatie, bedrijfskundige informatica, technische bedrijfskunde en professionele opleidingen marketing.
Verkorte inhoudsopgave
Deel 1 Marketing vandaag en morgen
H1 Marketing vandaag en morgen
H2 Duurzame marketing: marketingethiek en maatschappelijke verantwoordelijkheid
H3 Strategische marketing
Deel 2 Markten
H4 De marketingomgeving
H5 Consumentengedrag
H6 Business-to-business-marketing
H7 Marktonderzoek
Deel 3 Kernstrategie
H8 Relatiemarketing
H9 Marktsegmentatie en positionering
H10 Concurrentievoordeel cre ren
Deel 4 Product
H11 Product- en merkstrategie
H12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategie n
H13 Marketing van diensten
Deel 5 Prijs
H14 Prijsbeleid
Deel 6 Promotie
H15 Ge ntegreerde marketingcommunicatie-strategie
H16 Reclame en public relations
H17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
H18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen
Deel 7 Plaats
H19 Distributiebeleid
H20 Internationale marketing
Auteur | | John Saunders |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |