Methoden en technieken van onderzoek
Methoden en technieken van onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Dit boek is met een tweeledig doel geschreven: het beschrijft hoe je een goed onderzoek uitvoert en het helpt je een kritisch gebruiker van andermans onderzoek te worden.
Structuur
Na bestudering van dit boek heb je een inleidende behandeling gehad van een aantal benaderingen, strategieën en methoden waarmee je je onderzoeksproject kunt aanpakken. En minstens zo belangrijk: je zult ook inzien dat er niet één bepaalde methode bestaat die het beste is voor alle soorten onderzoek. Om het onderzoeksproces te leren begrijpen, wordt het proces in dit boek fase voor fase doorlopen. Daarbij zal regelmatig terugverwezen worden naar eerdere hoofdstukken om het herhalende karakter van het onderzoeksproces te benadrukken.
Didactiek
Methoden en technieken van onderzoek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Er is daarom veel aandacht besteed aan voorbeelden uit de praktijk, die het doen van (praktijkgericht) onderzoek tot leven brengen. Daarnaast is er oefenmateriaal beschikbaar op de bijbehorende digitale leeromgeving Pearson MyLab. Het boek is ook geschikt voor zelfstudie of als naslagwerk.
Mark Saunders is hoogleraar aan Oxford Brookes University Business School. Philip Lewis en Adrian Thornhill zijn beiden verbonden aan Gloucestershire Business School en University of Business School. Alle drie geven ze les op het gebied van onderzoeksmethoden. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Mirjam Arnoldy, Schelte Beltman, Arjen Booij en Adrian Borggreve.
In MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal:
- Interactieve eText
- Toetsvragen
- Een handige begrippentrainer
- Materiaal voor verdieping van de leerstof
- Praktijkcases met uitwerkingen
- Figuren & Tabellen
- PowerPoints
Auteur | | Mark Saunders |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |