Business Blunders
De managementliteratuur beschrijft bijna altijd succesverhalen. Fouten en mislukkingen die bedrijven maken komen amper aan bod. Terwijl van deze missers juist veel geleerd kan worden. Businessblunders is een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven (en overheden) maken. Het behandelt voor Nederlanders herkenbare cases, zoals de verkoop van bol.com door Bertelsmann, de ondergang van De Krant op Zondag en het mislukken van Talpa. Maar ook internationale gevallen worden in dit boek besproken. Van ongelukkig gekozen merknamen, minder succesvolle reclameslogans tot de grootste (ver)taalblunders. De auteurs laten zien welke fout het betreffende bedrijf gemaakt heeft en wat ervan geleerd kan worden. Ed van Eunen startte begin jaren negentig zijn eigen adviesbureau na vele jaren gewerkt te hebben voor diverse marktonderzoek- en actiemarketingbureaus. Thijs van Eunen is werkzaam bij Van Eunen Marketing als communicatieonderzoeker/adviseur, alwaar hij zich veel met marketingonderzoek bezighoudt. Frans Reichardt is 25 jaar werkzaam in de marketingwereld, directeur van adviesbureau Holy Cow! Direct Communications en veelgevraagd spreker op seminars en congressen.
Auteur | | Ed van Eunen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |