Van zolderkamer tot miljoenenbusiness
Wat in de middeleeuwen gold voor de wetenschap, ging de afgelopen tien jaar op voor het internet. Het was het domein van visionairs en charlatans, van scherpe geesten en bluffers. Slagen op internet vereiste nieuwe talenten en kwaliteiten. Maar welke waren dat?
Wie terugblikt op tien jaar ondernemen op internet, ziet duidelijke contouren. De ongekende potentie van internet is met veel creativiteit en ijver onderzocht en benut door een nieuw type ondernemers. In Van Zolderkamer tot miljoenenbusiness kijken Nederlandse ondernemers, die een succesvol bedrijf op internet begonnen, terug op de kinderjaren van hun branche. De vraag die daarbij gesteld wordt, is: wat kunnen we leren van het verleden?
Dit boek bevat een vijftiental informatieve en vermakelijke case studies over succesvolle Nederlandse internetondernemers. Van Startpagina tot Hyves, van Marktplaats tot IENS en van Kieskeurig tot GeenStijl, om er maar een paar te noemen. We krijgen te weten waarom het zo goed is gegaan met deze bedrijven. Wat kunnen we daarvan leren? En waarom is het de zolderkamerinitiatieven zoals Marktplaats, nu.nl en Startpagina wel gelukt en veel grote bedrijven niet? Gaandeweg komt zo het antwoord op de brandende vraag: hoe maak ik mijn internetbedrijf tot een succes?
Voor iedereen die zelf de stap wil zetten geeft het boek aan het einde ook veel praktische informatie over het opzetten van een internetbedrijf.
Wie terugblikt op tien jaar ondernemen op internet, ziet duidelijke contouren. De ongekende potentie van internet is met veel creativiteit en ijver onderzocht en benut door een nieuw type ondernemers. In Van Zolderkamer tot miljoenenbusiness kijken Nederlandse ondernemers, die een succesvol bedrijf op internet begonnen, terug op de kinderjaren van hun branche. De vraag die daarbij gesteld wordt, is: wat kunnen we leren van het verleden?
Dit boek bevat een vijftiental informatieve en vermakelijke case studies over succesvolle Nederlandse internetondernemers. Van Startpagina tot Hyves, van Marktplaats tot IENS en van Kieskeurig tot GeenStijl, om er maar een paar te noemen. We krijgen te weten waarom het zo goed is gegaan met deze bedrijven. Wat kunnen we daarvan leren? En waarom is het de zolderkamerinitiatieven zoals Marktplaats, nu.nl en Startpagina wel gelukt en veel grote bedrijven niet? Gaandeweg komt zo het antwoord op de brandende vraag: hoe maak ik mijn internetbedrijf tot een succes?
Voor iedereen die zelf de stap wil zetten geeft het boek aan het einde ook veel praktische informatie over het opzetten van een internetbedrijf.
Auteur | | H. Stam |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |