
Dienstenmarketing
Dienstenmarketing biedt een compleet overzicht van de kennis over dienstenmarketing waarbij de auteurs de onderwerpen vanuit managementperspectief behandelen. In de tekst zijn talloze cases en praktijkvoorbeelden opgenomen ter verduidelijking van de theorie. De auteurs geven bovendien duidelijke en praktische toepassingen van belangrijke marketingconcepten en huidige best practices in de dienstverleningsmarketing. Hierdoor sluit Dienstenmarketing goed aan bij het hoger economisch onderwijs.
In de zevende editie wordt de stof in drie delen gepresenteerd. Het eerste deel geeft een algemeen beeld van de diensteneconomie, de dienstenmarkt en de klanten. Vervolgens behandelt het boek de marketinginstrumenten vanuit verschillende perspectieven. In het laatste deel staan de strategische keuzes centraal die bij een systematische aanpak van dienstenmarketing horen.
Op de begeleidende website www.pearsoneducation.nl/ lovelock zijn extra cases, meerkeuzevragen, opdrachten en Powerpointpresentaties opgenomen. Voor docenten is er een docentenhandleiding beschikbaar.
Christopher Lovelock was een pionier op het gebied van dienstenmarketing en was als assistent-hoogleraar verbonden aan de Yale School of Management. Jochen Wirtz is assistent-hoogleraar aan de National University of Singapore, waar hij het vak dienstenmarketing doceert. De bewerking van de Nederlandstalige editie is verzorgd door Wim Verhagen. Hij is als docent marketing en management verbonden aan de Hogeschool Inholland.
Auteur | | Christopher Lovelock |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |