Eventmarketing
Beurzen, dancefeesten, tentoonstellingen, congressen, productpresentaties, personeelsuitjes: events zijn er in alle soorten en maten. Het live karakter staat garant voor een unieke belevenis bij de bezoekers. Voor marketeers biedt een event daarom een uitgelezen mogelijkheid om klanten en prospects op een aansprekende manier te bereiken. Het potentieel van een event wordt echter vaak onvoldoende benut door het ontbreken van een strategische benadering...
In dit boek worden events en andere vormen van live communicatie binnen de marketingstrategie en de integrale marketingcommunicatie geplaatst. Het geeft
je een heldere uitleg over events en de relatie tot de merkidentiteit, relatiemanagement en verkoop. Door inzicht te geven in de belevingstructuur wordt duidelijk gemaakt hoe je een event optimaal kunt inzetten als marketinginstrument. Aan de orde komen verder:
• de strategische verankering
• de ontwikkeling van eventconcepten
• cross-channelcommunicatie
• managen van events
• het accountabilityvraagstuk
Karoline Wiegerink is ruim twintig jaar werkzaam op het gebied van live communicatie.
Zij was enkele jaren verbonden aan de leerstoel Eventmarketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Momenteel is zij lector Cityhospitality & Citymarketing aan de Hogere Hotelschool Den Haag en werkt zij als associate partner bij Holland Consulting Group.
Ed Peelen is partner bij ICSB, adviesbureau voor marketing en strategie. Hij was hoogleraar Marketing van 1999 tot en met 2010; in de laatste jaren was een van zijn specialisaties Eventmarketing, naast Customer Relationship Management.
In dit boek worden events en andere vormen van live communicatie binnen de marketingstrategie en de integrale marketingcommunicatie geplaatst. Het geeft
je een heldere uitleg over events en de relatie tot de merkidentiteit, relatiemanagement en verkoop. Door inzicht te geven in de belevingstructuur wordt duidelijk gemaakt hoe je een event optimaal kunt inzetten als marketinginstrument. Aan de orde komen verder:
• de strategische verankering
• de ontwikkeling van eventconcepten
• cross-channelcommunicatie
• managen van events
• het accountabilityvraagstuk
Karoline Wiegerink is ruim twintig jaar werkzaam op het gebied van live communicatie.
Zij was enkele jaren verbonden aan de leerstoel Eventmarketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Momenteel is zij lector Cityhospitality & Citymarketing aan de Hogere Hotelschool Den Haag en werkt zij als associate partner bij Holland Consulting Group.
Ed Peelen is partner bij ICSB, adviesbureau voor marketing en strategie. Hij was hoogleraar Marketing van 1999 tot en met 2010; in de laatste jaren was een van zijn specialisaties Eventmarketing, naast Customer Relationship Management.
Auteur | | Karoline Wiegerink |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |