Sportsponsoring
Bij het realiseren van hun communicatie- en salesdoelstellingen maken veel organisaties gebruik van sportsponsoring. Sponsoring wordt bovendien steeds professioneler en is niet meer weg te denken uit de moderne sportwereld.
Dit boek bekijkt sponsoring zowel vanuit het perspectief van de sponsor als vanuit het perspectief van het sponsorobject. Beide hebben baat bij weloverwogen keuzes en een gestructureerde inzet van sponsoring. Creativiteit en een strategische visie krijgen daarbij ruime aandacht.
In zeven delen behandelt dit boek:
- de sponsor en het sponsorobject
- de verschillende vormen van sponsoring
- de partijen die deel uitmaken van de sponsormarkt
- de werking van sponsoring
- de media
- een strategische benadering van sponsoring
- de manier waarop sponsoring geƫvalueerd kan worden
- de juridische en fiscale zaken die bij sponsoring komen kijken
In dit boek wordt de theorie door praktijkvoorbeelden ondersteund. Daarnaast wordt door middel van kaders heel concreet aangegeven hoe de gebruiker veel praktische zaken kan aanpakken.
Sportsponsoring is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport- en communicatiewereld en die zich om professionele redenen wil verdiepen in de sportsponsoring.
Op de bijbehorende website wordt bij elk hoofdstuk aangegeven wat een sponsormanager per onderwerp moet kunnen. Met behulp van de opdrachten op de website verwerft de student zelf nieuwe vaardigheden.
Jolanda Colijn en Robert Kok hebben beiden jarenlange ervaring als hogeschooldocent sportmarketing en sportsponsoring. Jolanda Colijn is werkzaam als marketing- en sponsormanager bij de Noorse wielerbond. Robert Kok werkt als hogeschooldocent en is als consultant verbonden aan een sportmarketingbureau. Hun belangrijkste drijfveer blijft de passie voor sport.
Dit boek bekijkt sponsoring zowel vanuit het perspectief van de sponsor als vanuit het perspectief van het sponsorobject. Beide hebben baat bij weloverwogen keuzes en een gestructureerde inzet van sponsoring. Creativiteit en een strategische visie krijgen daarbij ruime aandacht.
In zeven delen behandelt dit boek:
- de sponsor en het sponsorobject
- de verschillende vormen van sponsoring
- de partijen die deel uitmaken van de sponsormarkt
- de werking van sponsoring
- de media
- een strategische benadering van sponsoring
- de manier waarop sponsoring geƫvalueerd kan worden
- de juridische en fiscale zaken die bij sponsoring komen kijken
In dit boek wordt de theorie door praktijkvoorbeelden ondersteund. Daarnaast wordt door middel van kaders heel concreet aangegeven hoe de gebruiker veel praktische zaken kan aanpakken.
Sportsponsoring is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport- en communicatiewereld en die zich om professionele redenen wil verdiepen in de sportsponsoring.
Op de bijbehorende website wordt bij elk hoofdstuk aangegeven wat een sponsormanager per onderwerp moet kunnen. Met behulp van de opdrachten op de website verwerft de student zelf nieuwe vaardigheden.
Jolanda Colijn en Robert Kok hebben beiden jarenlange ervaring als hogeschooldocent sportmarketing en sportsponsoring. Jolanda Colijn is werkzaam als marketing- en sponsormanager bij de Noorse wielerbond. Robert Kok werkt als hogeschooldocent en is als consultant verbonden aan een sportmarketingbureau. Hun belangrijkste drijfveer blijft de passie voor sport.
Auteur | | J. Colijn |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |