Sportmarketing

Sportmarketing

Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt. Sportorganisaties worden vaker marktgericht vormgegeven en het marktgericht denken doet daarbij recht aan de veranderende behoeften van de sportconsument.

Sportmarketing is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief dat als basis dient voor een strategisch marketingplan. In vier delen komen achtereenvolgens de sportmarkt, strategieontwikkeling, strategie-uitwerking en sponsoring aan bod.

In deze tweede editie is meer aandacht voor de uitvoering van de theorie in de praktijk. Aan de hand van voorbeeldkaders krijgen studenten inzicht in de dagelijkse praktijk van sportmarketing en in de vaardigheden die ze hebben verworven. Daarnaast is een hoofdstuk toegevoegd over segmenteren, de doelgroep bepalen en positioneren.

Op de website www.pearsoneducation.nl/kok zijn bij ieder hoofdstuk extra cases, opdrachten en powerpoints beschikbaar. Docenten die het boek verplicht voorschrijven kunnen een docentenhandleiding aanvragen.

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant bij een sportmarketingbureau. Zijn belangrijkste drijfveer is de passie voor sport.

Auteur | Robert Kok
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789043026055
Boekomslag voor ISBN: 9789054724070
Boekomslag voor ISBN: 9789001895440
Boekomslag voor ISBN: 9789001816896
Boekomslag voor ISBN: 9789054724728


Boekn ©