Reputatiemanagement
Waarom reputaties belangrijk zijn: het bewijs in keiharde cijfers.
Bedrijven met sterke reputaties zijn beter in staat klanten, investeerders en bekwaam personeel aan te trekken. Ze overleven crises die voor andere bedrijven het einde zouden betekenen. Reputatiemanagement laat zien hoe u de reputatie van uw bedrijf kwantitatief kunt meten, de waarde van de reputatie voor het bedrijf kunt vaststellen en hoe u deze op de korte en de lange termijn systematisch kunt verbeteren.
Eerst leert u hoe u uw reputatie kunt vergelijken met die van uw belangrijkste rivalen. Vervolgens ontdekt u dat de bedrijven die als winnaars uit internationale peilingen van reputaties naar voren komen, ook in andere opzichten goed presteren. Ze doen dat door een reeks kernprincipes te formuleren met behulp waarvan ze zich zichtbaar maken en onderscheiden op een consistente, transparante en authentieke manier.
Ten slotte leert u hoe u initiatieven kunt nemen die een authentieke dialoog met alle stakeholders mogelijk maken en zo het 'reputatiekapitaal' opbouwen dat u nodig hebt om te slagen ' en om te floreren.
Charles J. Fombrun is emeritus-hoogleraar Management aan de Stern School of Business van de New York University en algemeen directeur van het Reputattion Institute, een particuliere instelling die onderzoek doet naar bedrijfsreputaties.
Cees B.M. van Riel is hoogleraar Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij is schreef talrijke artikelen over bedrijfsidentiteit en branding en is auteur van onder meer het boek Identiteit en imago.
Bedrijven met sterke reputaties zijn beter in staat klanten, investeerders en bekwaam personeel aan te trekken. Ze overleven crises die voor andere bedrijven het einde zouden betekenen. Reputatiemanagement laat zien hoe u de reputatie van uw bedrijf kwantitatief kunt meten, de waarde van de reputatie voor het bedrijf kunt vaststellen en hoe u deze op de korte en de lange termijn systematisch kunt verbeteren.
Eerst leert u hoe u uw reputatie kunt vergelijken met die van uw belangrijkste rivalen. Vervolgens ontdekt u dat de bedrijven die als winnaars uit internationale peilingen van reputaties naar voren komen, ook in andere opzichten goed presteren. Ze doen dat door een reeks kernprincipes te formuleren met behulp waarvan ze zich zichtbaar maken en onderscheiden op een consistente, transparante en authentieke manier.
Ten slotte leert u hoe u initiatieven kunt nemen die een authentieke dialoog met alle stakeholders mogelijk maken en zo het 'reputatiekapitaal' opbouwen dat u nodig hebt om te slagen ' en om te floreren.
Charles J. Fombrun is emeritus-hoogleraar Management aan de Stern School of Business van de New York University en algemeen directeur van het Reputattion Institute, een particuliere instelling die onderzoek doet naar bedrijfsreputaties.
Cees B.M. van Riel is hoogleraar Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij is schreef talrijke artikelen over bedrijfsidentiteit en branding en is auteur van onder meer het boek Identiteit en imago.
Auteur | | C.J. Fromburn |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |