Service desk

Service desk

Service Desk is een studieboek over Service Delivery en Service Support en beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen IT Service Management.
Met deze uitgave krijgen studenten een goed inzicht in de hoofdzaken die van belang zijn bij het opzetten en inrichten van IT Service Management. Na een introductie van ITIL, IT-diensten en de Service Desk komen in de daarop volgende hoofdstukken de essentiële beheerprocessen aan de orde: Incidentbeheer, Probleembeheer, Confi guratiebeheer Wijzigingsbeheer,
Releasebeheer, Service Delivery en Beveiliging. Het boek is gebaseerd op
ITIL-V2, omdat ITIL-V3 nog niet breed in het bedrijfsleven wordt toegepast en
ITIL-V2 nog op zeer grote schaal wordt gebruikt.
Om studenten optimaal te ondersteunen in de opbouw van de kennis van Service
Management is elk hoofdstuk voorzien van een aantal opgaven die een sterke
relatie hebben naar de inhoud én de praktijk. Elk hoofdstuk wordt bovendien
afgesloten met een aantal open vragen op basis van een case en meerkeuze opgaven die de inhoudelijke kennis van de hoofdstukken toetst.
Hiermee wordt de theorie van Service Management op een heldere en praktische manier gerelateerd aan de praktijk van alledag en krijgt zodoende herkenbaarheid.
De eindtoets achterin het boek biedt de student de mogelijkheid de theorie van
Service Management en ITIL-V2 kennis te toetsen. Bovendien zijn hier de tweetalige woordenlijsten Nederlands-Engels en Engels-Nederlands opgenomen van
specifi eke ITIL-termen. Frits Gubbels heeft sinds 1986 ervaring in ICT als consultant en projectleider bij grote adviesbureaus. Momenteel is hij werkzaam bij Rabobank Groep ICT en eigenaar van adviesbureau It4all.

Auteur | Frits Gubbels
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789462156043
Boekomslag voor ISBN: 9789087530440
Boekomslag voor ISBN: 9789077212691
Boekomslag voor ISBN: 9789044005318
Boekomslag voor ISBN: 9789490986063
Boekomslag voor ISBN: 9789012581578


Boekn ©