Beheer Van Ict Dienstverlening
Binnen het werkveld van de Informatie- en Communicatietechnologie gaat veel aandacht naar het ontwerpen en ontwikkelen van (complexe) informatiesystemen en infrastructuren. Na ingebruikname van deze systemen en structuren breekt een fase aan waarin beheer en exploitatie centraal staan. Lang heeft dit beheer het karakter gehad van een in zichzelf gekeerde discipline die, vaak teruggetrokken in de 'catacomben' van de organisatie, vooral op de techniek gericht was.
Met de introductie van Service Management staat niet langer de techniek, maar de behoefte vanuit de bedrijfsprocessen centraal. De beheersing van de dienstverlening is daarbij het uitgangspunt. Dit boek gaat over de wijze waarop ICT-dienstverlening kan worden vormgegeven. Behalve voor de theorie is er ook uitgebreid aandacht voor de praktijk. Daarbij worden de ontwikkelingen van het bedrijf Music2call gevolgd: gestart als hobby, maar uitgegroeid tot een grote speler op het gebied van muziekverzorging bij evenementen.
Met de introductie van Service Management staat niet langer de techniek, maar de behoefte vanuit de bedrijfsprocessen centraal. De beheersing van de dienstverlening is daarbij het uitgangspunt. Dit boek gaat over de wijze waarop ICT-dienstverlening kan worden vormgegeven. Behalve voor de theorie is er ook uitgebreid aandacht voor de praktijk. Daarbij worden de ontwikkelingen van het bedrijf Music2call gevolgd: gestart als hobby, maar uitgegroeid tot een grote speler op het gebied van muziekverzorging bij evenementen.
Auteur | | Ruijs |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |