Impactgedreven ondernemen

Impactgedreven ondernemen

De kerndoelstelling van sociale ondernemingen bestaat uit het creëren van sociale meerwaarde, tegelijkertijd moeten ze ook oog hebben voor economische en financiële elementen. Precies dat weinig evidente evenwicht blijkt vaak een struikelblok. Op basis van grondige research ontwikkelden de auteurs het Impact Driven Business Modelling (IDBM): een businessmodel dat de sociale en economische doelstellingen integreert. In dit boek leggen ze stapsgewijs de IDBM-methodiek uit en passen die toe op verschillende interessante cases (o.a. Streetwize, Roof Food). Het resultaat is een handig een werkinstrument voor lectoren en studenten, maar eveneens voor (toekomstige) ondernemers met een innovatief sociaal idee.

Auteur | Pol Bracke
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiën

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789047006589
Boekomslag voor ISBN: 9789090350943
Boekomslag voor ISBN: 9789463012201
Boekomslag voor ISBN: 9789463012188
Boekomslag voor ISBN: 9789090335988
Boekomslag voor ISBN: 9789024429097


Boekn ©