De cowboys van het bedrijfsleven / druk 1

De cowboys van het bedrijfsleven / druk 1

Met hun opportunistische businessmodellen lijken ze de eerste slachtoffers van de financiële crisis te gaan worden. Maar dankzij hun gedrevenheid én talloze trucs weten de zakenmannen Victor Muller (auto's), Richard Homburg (vastgoed) en Philip Adkins (schepen) verbazingwekkend lang in het zadel te blijven. Vooral de laatste, een onbekende Amerikaan die de leiding krijgt over een Rotterdamse zeetransporteur, is een waar evenwichtskunstenaar.
Maar alle drie struikelen ze uiteindelijk over iets anders dan de economische malaise. Obstructie, verraad en zelfs een brute bedrijfsoverval worden door henzelf als oorzaken genoemd van hun gesneefde opmars. Is dat terecht of moeten de heren toch vooral de hand in eigen boezem steken?
Journalist Mathijs Schiffers volgde deze 'cowboys van het bedrijfsleven' voor Het Financieele Dagblad. Hij stuitte op gemeenschappelijke drijfveren en gedragspatronen. Hij ontdekte een cocktail van sterke en zwakke punten die, wat men er ook van vindt, garant staat voor spectaculaire avonturen.
Mathijs Schiffers (1971) werkt als correspondent en columnist in de Londense City voor Het Financieele Dagblad. Tevens doet hij verslag bij bnr Nieuwsradio.

Auteur | Mathijs Schiffers
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie |

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789047011590
Boekomslag voor ISBN: 9789463404167
Boekomslag voor ISBN: 9789064812927
Boekomslag voor ISBN: 9789055158904


Boekn ©