Orientatie in onderwijskunde
Deze uitgave biedt een oriëntatie in de onderwijskunde. De belangrijkste basiscomponenten van het gangbare didactische referentiekader komen aan de orde: beginsituatie, doelstellingen, leerinhouden, werkvormen, groeperingsvormen, media en didactische evaluatie. Het is een basis voor studenten in de lerarenopleiding en een naslagwerk voor beginnende leraren van alle onderwijsniveaus. Op die manier is het ook nuttig voor de diverse onderwijsondersteuningen en begeleidingsdiensten die hun professionele kennisbasis willen opbouwen en verruimen. Dit boek is een openleerpakket dat opgebouwd werd volgens de methodiek van het begeleid zelfstandig leren. Begeleid zelfstandig leren is ondertussen een begrip geworden in het basis-, secundair en hoger onderwijs. Het biedt interessante mogelijkheden in de lerarenopleidingen zelf om een gedifferentieerde aanpak mogelijk te maken. Studenten kunnen de beginselen van de algemene didactiek op eigen tempo, naar eigen behoefte en interesse verwerken. Het openleerpakket bevat vragen en opdrachten waarvoor de antwoordsleutel is toegevoegd. Talrijke links bieden de mogelijkheid op het internet aanvullende informatie op te zoeken.
Auteur | | I. Imbrecht |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |