Kwaliteit & beheer
Managers in de zorg staan dagelijks voor uitdagingen. Zij zijn het die de strategie en het beleid van de instelling waar zij werken handen en voeten geven. Die medewerkers motiveren en coachen om denk- en werkwijzen aan te passen aan de eisen van de omgeving. Die de vraag naar zorg managen en een wakend oog hebben voor ziekteverzuim, personeelsverloop, arbeidsomstandigheden, kwaliteit van zorg en (externe) samenwerking. Dit vraagt om niet geringe managementcapaciteiten. Kwaliteit en beheer biedt de instrumenten om die capaciteiten te vergroten. Het boek heeft bewezen in een behoefte te voorzien; vele duizenden exemplaren zijn sinds de eerste druk verkocht. In 2001 is het boek grondig herzien. De nieuwe (vierde) druk is aangepast aan de laatste ontwikkelingen in de zorgsector, voor zover deze een directe invloed hebben op het functioneren van het middenkader. Kwaliteit en beheer heeft niet alleen zijn diensten bewezen in de zorgpraktijk, maar wordt ook veel gebruikt in opleidingen. Het boek stipt veel onderwerpen aan, in toegankelijke taal en met levendige praktijkvoorbeelden. Kwaliteit en beheer wil een basaal 'textbook'zijn voor al diegene die de ambitie hebben zich te bekwamen in het leidinggeven in de zorgsector.
Auteur | | J.Th. Kedzierski |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geneeskunde & Verpleging |