Waardering door klanten
Klantgerichtheid, klanttevredenheid, klantentrouw, klantenwaarde...de klant als een van de belangrijkste succesfactoren van de onderneming wordt meer en meer erkend. Zeer tevreden klanten zijn immers terugkomende klanten. Nu is de theorie rondom klanttevredenheid eenvoudiger dan de praktijk. De klant centraal willen stellen klinkt voortreffelijk maar is een moeizaam proces. De gehele organisatie moet immers tot in elk detail klantgericht gemaakt worden. De kennis van de klant moet sterk vergroot worden. Processen dienen aangepast te worden. Medewerkers moeten een blijvende klantgerichte houding aannemen. En het management dient een belangrijke sturende en motiverende rol te vervullen. Al met al kan dit zeer grote gevolgen hebben voor de organisatie. Dit alles wordt bemoeilijkt door de vele misverstanden die er zijn rondom het thema 'waardering door klanten'. Vaak wordt gedacht dat begrippen als klantgerichtheid en tevredenheid subjectief zijn, dat klanttevredenheid niet kan worden geme
Auteur | | J-P. R. Thomassen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |