Business bibliotheek - Strategie in kaart gebracht

Business bibliotheek - Strategie in kaart gebracht

Strategie in kaart gebracht is het handboek voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het geeft een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.

David Norton en Robert Kaplan stellen in ‘Strategie in kaart gebracht’ dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. Strategiekaarten helpen deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren. Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.

Auteur | Robert Kaplan
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Technologie & Bouwkunde

Te koop bij:
bruna logo boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789047005759
Boekomslag voor ISBN: 9789047001249
Boekomslag voor ISBN: 9789025423032
Boekomslag voor ISBN: 9789047004387
Boekomslag voor ISBN: 9789462201224
Boekomslag voor ISBN: 9780140096613


Boekn ©