Op kop met de balanced scorecard

Op kop met de balanced scorecard

Hoe motiveert je je medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt je individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat je nog beter aan de wensen van je klant kunt voldoen? In dit boek leest je hoe je met de Balanced Scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigheden en de specifieke kennis die je medewerkers bezitten kunt richten op lange-termijndoelstellingen.

In 'Op kop met de Balanced Scorecard' leggen Robert Kaplan en David Norton duidelijk uit hoe je deze managementvisie kunt opzetten en in de praktijk kunt brengen. Met de Balanced Scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Je bedrijf is vervolgens in staat te investeren op de lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op de korte termijn.


Auteur | Robert Kaplan
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiën

Te koop bij:
bruna logo boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789025423032
Boekomslag voor ISBN: 9780875846514
Boekomslag voor ISBN: 9789047005759
Boekomslag voor ISBN: 9789047001249
Boekomslag voor ISBN: 9782808063845


Boekn ©