Synergie

Synergie

Het streven naar synergie leidt vaak tot teleurstellingen. Projecten mislukken of initiatieven komen helemaal niet van de grond.
Synergie biedt voor het eerst een praktische handreiking voor het vraagstuk van synergievorming en samenwerking.
De gedachte achter synergie is dat als verschillende afdelingen van een onderneming meer samenwerken, meer waarde wordt gecreëerd zonder extra middelen te gebruiken. Door samenwerking wordt het geheel meer waard dan de som der delen.
In dit boek beschrijven de auteurs op welke wijze managers vier valkuilen bij het streven naar synergie tussen business units of afdelingen kunnen omzeilen en goede voornemens daadwerkelijk kunnen omzetten in gerealiseerde synergie. De vier valkuilen zijn: overschatting door de moederorganisatie van de mogelijkheden van synergie, de veronderstelling dat synergie enkel tot stand komt door bemoeienis van de moederorganisatie, overschatting van de aanwezige kennis en vaardigheden en het gebrek aan aandacht voor negatieve bijeffecten. De auteurs bieden voor het eerst een constructieve benadering om daadwerkelijk tot samenwerking te komen.

Auteur | Campbell
Taal | Nederlands
Type | Onbekende bindwijze
Categorie | Economie & Financiën

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9781118818374
Boekomslag voor ISBN: 9780297844266
Boekomslag voor ISBN: 9789059742284
Boekomslag voor ISBN: 9789054664635
Boekomslag voor ISBN: 9781984859136
Boekomslag voor ISBN: 9789023228622


Boekn ©