Mind the gap
Een sterk imago geeft een organisatie concrete voordelen. De beurskoers is hoger, klanten zijn trouwer en medewerkers loyaler. Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago.
Over de inhoud
Met het praktische stappenplan in Mind the Gap kunnen studenten snel en eenvoudig een gap-analyse uitvoeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk uitgewerkt met behulp van voorbeelden en praktische tips.
Nieuw in de vierde druk
* Nieuwe casuïstiek
* Website: op www.mindthegap4edruk.nl staan voor studenten en docenten per stap praktijkopdrachten, toetsvragen, cases, downloads en handige tips en tools
Lezers over dit boek:
'Echt praktisch, goed uitgelegd en mooi geïllustreerd. Superblij!'
Lezersrecensie op bol.com, 24/5/2016
'Duidelijk en toegankelijk opgezet studieboek. Makkelijk leesbaar, handig en praktisch in het gebruik. Veel actuele en verduidelijkende voorbeelden.'
Lezersrecensie op bol.com, 19/11/2015
'Ideaal boek voor tijdens het afstuderen'
Lezersrecensie op bol.com, 23/5/2014
Uniek aan dit boek
* Succesvolle titel al jaren geliefd bij studenten
* Vast onderdeel binnen de curricula van communicatie-opleidingen
* In vijf praktische stappen naar een gap-analyse met conclusies en duidelijke aanpak van het imagovraagstuk
* Praktisch ingestoken website met praktijkopdrachten en toetsvragen
Extra materiaal
De theorie in dit boek wordt ondersteund door een praktijkgerichte website. Op www.mindthegap4edruk.nl staan voor studenten en docenten per stap praktijkopdrachten, toetsvragen, cases, downloads en handige tips en tools.
Doelgroep
* Hbo-studenten (jaar 1) binnen opleidingen: communicatie, media, informatie & communicatie, commerciële economie en/of met een vak corporate communicatie, positioneren, merkenmanagement, marketing & communicatie of identiteit & imago
* Beginnende professionals in de corporate communicatie die meer willen weten over merkenmanagement en positionering
Over de auteurs
Jaap van der Grinten en Helma Weijnand-Schut werken al vijftien jaar samen bij de opleiding communicatie van Hogeschool Inholland. Doorlopend doen zij onderzoek naar het managen van identiteit en imago. En naar de rol die designmanagement kan spelen bij het zichtbaar maken van organisatie-identiteit.
Auteur | | Jaap van der Grinten |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |