
Schaamteloos Plezier
Schaamteloos Plezier 1e druk is een boek van Paul Newman uitgegeven bij Forum. ISBN 9789022539224
SCHAAMTELOOS PLEZIER, Paul Newman
Paul Newman (filmacteur) heeft een passie: hij bereidt altijd zelf zijn overheerlijke saladedressings, ook als hij uit eten gaat. Iedereen die met hem mee-eet, geeft hem gelijk: zijn dressing zijn de aller-, allerlekkerste. Daar kan geen chefkok tegenop. Jammer dat ze niet in een potje te koop zijnā¦. Waarom niet eigenlijk?
Dus beginnen Paul en zijn vriend Hotch met veel plezier aan een avontuur: ze gaan dressings van Paul bottelen. Door vooral niet te luisteren naar de deskundigen, maken ze veel fouten. Tegelijkertijd blijkt dat ze, juist door alle managementtheorieƫn aan hun laars te lappen, al snel groot succes hebben.
Pauls gezicht op het etiket? Dat noot! Dat is te erg, te klef, te verschrikkelijk voor woorden. Tot Hotch oppert: 'Als we nu eens alle winst van dit bedrijfje aan liefdadigheid geven, wat vind je daarvan? Zullen we jouw hoofd en naam schaamteloos misbruiken voor het goede doel?'
Dat doen ze. In de daaropvolgende twintig jaar geven ze meer dan 137 miljoen dollar aan goede doelen en richten ze over de hele wereld acht vakantieverblijven voor ernstig zieke kinderen in. Allemaal dankzij zo maar een wild idee en slechts twintigduizend dollar startkapitaal.
SCHAAMTELOOS PLEZIER, Paul Newman
Paul Newman (filmacteur) heeft een passie: hij bereidt altijd zelf zijn overheerlijke saladedressings, ook als hij uit eten gaat. Iedereen die met hem mee-eet, geeft hem gelijk: zijn dressing zijn de aller-, allerlekkerste. Daar kan geen chefkok tegenop. Jammer dat ze niet in een potje te koop zijnā¦. Waarom niet eigenlijk?
Dus beginnen Paul en zijn vriend Hotch met veel plezier aan een avontuur: ze gaan dressings van Paul bottelen. Door vooral niet te luisteren naar de deskundigen, maken ze veel fouten. Tegelijkertijd blijkt dat ze, juist door alle managementtheorieƫn aan hun laars te lappen, al snel groot succes hebben.
Pauls gezicht op het etiket? Dat noot! Dat is te erg, te klef, te verschrikkelijk voor woorden. Tot Hotch oppert: 'Als we nu eens alle winst van dit bedrijfje aan liefdadigheid geven, wat vind je daarvan? Zullen we jouw hoofd en naam schaamteloos misbruiken voor het goede doel?'
Dat doen ze. In de daaropvolgende twintig jaar geven ze meer dan 137 miljoen dollar aan goede doelen en richten ze over de hele wereld acht vakantieverblijven voor ernstig zieke kinderen in. Allemaal dankzij zo maar een wild idee en slechts twintigduizend dollar startkapitaal.
Auteur | | P. Newman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Managementboeken |