Van Trends Naar Brands

Van Trends Naar Brands

Van Trends naar Brands Hilde Roothart/Wim van der Pol: Een fundament voor een nieuw vakgebied, dat is wat Hilde Roothart en Wim van der Pol voor ogen hadden bij het beschrijven van een methode om trend en brand management met elkaar te integreren.
Geen mistige voorspellingen en ook geen inventarisatie van merkenmodellen maar
nieuwe inzichten over de relatie tussen trendonderzoek en merkenbeleid. Aan de
hand van Futuring, het ontwikkelen van een visie op de toekomst, en Domaining, het structureren van een merkenportfolio, wordt uiteengezet hoe organisaties kunnen inspelen op ontwikkelingen, en merken onderling op elkaar af kunnen stemmen.
Waarmee een ieder die streeft naar mentaal leiderschap zich kan voorbereiden op
de toekomst van het merk: Brand in Time.
In deze uitgave staat de integratie van trend- en merkenbeleid voorop. Het combineert analytische methodes voor onderzoek naar trends en merken met visuele ideeën en inspiratie voor visie-ontwikkeling en het opbouwen van merkrelaties. Met Brand In Time hoeven organisaties trends niet langer als oppervlakkige verschijnselen of als bedreigingen te beschouwen. En hoeven merken niet ten onder te gaan door de invloed van veranderingen en ontwikkelingen maar kunnen ze meegroeien en meebewegen.
Zodat hun aanwezigheid zowel op de korte als lange termijn vanzelfsprekend en soms noodzakelijk is.
Hilde Roothart is oprichter van Trendslator, adviesbureau voor trendonderzoek en visie-ontwikkeling, en pionier op het gebied van het vertalen van trends naar een visie op de toekomst. Daarvoor was ze werkzaam als prognosestylist bij verschillende styling- en designbureaus. Ze is geen trendwatcher en zeker geen trendgoeroe maar eerder een trendcoach. Roothart doet geen voorspellingen maar maakt voorstellingen van hoe de toekomst van mensen, merken en markten er uit zou kunnen zien. Ze publiceert regelmatig over trends, onder meer in Tijdschrift voor Marketing, en is een veelgevraagde spreker op congressen en seminars.
Wim van der Pol is adjunct directeur bij Achmea. Hij heeft ervaring opgedaan in
nationale en internationale functies bij Tratec, Sony Nederland, Sigma Coatings en Achmea. Wim van der Pol is van mening dat het merkenbeleid van een organisatie terug te brengen is tot een drietal merkniveaus. Door deze niveaus in de juiste context te plaatsen, Domaining, wordt portfoliomanagement een strategisch instrument, vanwaaruit waarde voor de organisatie, brand equity, gecreëerd kan worden. Hij publiceert artikelen in gerenommeerde tijdschriften. Daarnaast is hij kerndocent van de post doctorale opleiding Merkmanagement bij de Academie voor Management (Rijksuniversiteit Groningen) en docent communicatieopleidingen bij de SRM.

Auteur | H. Roothart
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Economie & Financiën

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9781529720129
Boekomslag voor ISBN: 9781668430408
Boekomslag voor ISBN: 9789080751224
Boekomslag voor ISBN: 9783822825174
Boekomslag voor ISBN: 9789013037852
Boekomslag voor ISBN: 9783836519847


Boekn ©