Zo mooi anders in de zorg Gedrag
Ondanks dat mensen in de zorg allemaal goede zorg willen verlenen, heeft iedereen andere drijfveren. Ze werken en communiceren daardoor ieder op een eigen wijze. De communicatiestoornissen die hierdoor kunnen ontstaan worden behandeld in Gedrag , het eerste deel uit de serie Zo mooi anders in de zorg .
In het boekje Gedrag wordt uitleg gegeven over vier duidelijk zichtbare communicatiestijlen en hoe u de eigenschappen van elke stijl kunt herkennen. Van iedere stijl worden de kwaliteiten en valkuilen besproken en zijn er voorbeelden. Alle situaties uit het boek worden nagespeeld op de bijbehorende dvd, zodat de specifieke kenmerken van de communicatiestijlen nog beter zichtbaar worden.
De volgende vier communicatiestijlen komen aan bod:
* de motivator
* de supporter
* de regisseur
* de analyticus
Ieder hoofdstuk van het boekje sluit af met één of meer opdrachten en een korte samenvatting, zodat u de vaardigheden meteen kunt toepassen in de praktijk.
'Zo mooi anders in de zorg - Gedrag' bestaat uit een boek en dvd.
In het boekje Gedrag wordt uitleg gegeven over vier duidelijk zichtbare communicatiestijlen en hoe u de eigenschappen van elke stijl kunt herkennen. Van iedere stijl worden de kwaliteiten en valkuilen besproken en zijn er voorbeelden. Alle situaties uit het boek worden nagespeeld op de bijbehorende dvd, zodat de specifieke kenmerken van de communicatiestijlen nog beter zichtbaar worden.
De volgende vier communicatiestijlen komen aan bod:
* de motivator
* de supporter
* de regisseur
* de analyticus
Ieder hoofdstuk van het boekje sluit af met één of meer opdrachten en een korte samenvatting, zodat u de vaardigheden meteen kunt toepassen in de praktijk.
'Zo mooi anders in de zorg - Gedrag' bestaat uit een boek en dvd.
Auteur | | I. Muller-Schoof |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Psychologie |