De grondslagen van inkoopmanagement

De grondslagen van inkoopmanagement

Omschrijving

Dit boek beschrijft de belangrijkste principes en concepten op het gebied van inkoop en supply chain management. Het is geschreven voor diegenen die zich in korte tijd een beeld willen vormen van het vakgebied. Door de praktische opzet van het boek geven de dertien compacte hoofdstukken een heldere inleiding op dat terrein.

Het eerste deel van het boek, 'kernbegrippen', geeft een beschrijving van de belangrijkste begrippen en definities, de invloed van inkoop op bedrijfsresultaten, de manier waarop inkoopprocessen en besluitvorming in organisaties verlopen en de manier waarop inkoop kan worden geprofessionaliseerd.

Het tweede deel, 'Bouwstenen van inkoopmanagement', bestaat uit zeven hoofdstukken die samen de belangrijkste fasen van het inkoopmanagementproces weergeven.

Grondslagen van inkoopmanagement combineert theorie met praktijk. Theoretische concepten worden geïllustreerd aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden. Elk hoofdstuk kent dezelfde systematische opzet, waarbij leerdoelen de basis vormen. Na een inleidende case volgen de belangrijkste concepten met vele illustraties. Een compacte samenvatting en discussievragen ronden het hoofdstuk af. Voor docenten is op aanvraag een besloten website beschikbaar met zeer uitgebreid docentenmateriaal, zoals powerpointpresentaties per hoofdstuk, een reader, cases met uitwerkingen, examenvragen met antwoorden en discussievragen.

Aanvullende informatie

Deze uitgave is geschreven door Prof. dr. A.J. Van Weele. Hij bekleedt in deeltijd de NEVI-leerstoel Inkoop en Supply Chain Management, Faculteit Technologie Management, Technische Universiteit Eindhoven. Grondslagen van inkoopmanagement is gebaseerd op zijn bestseller Inkoop in strategisch perspectief. Daar waar Inkoop in strategisch perspectief zich met name leent voor het wetenschappelijk onderwijs en de professionele bedrijfstak, maakt het inleidende karakter van Grondslagen van inkoopmanagement het boek uitermate geschikt voor HBO- en bachelorstudenten.

Auteur | A.J.van Weelde
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789045357423
Boekomslag voor ISBN: 9789493196698
Boekomslag voor ISBN: 9789001797133
Boekomslag voor ISBN: 9789012581240
Boekomslag voor ISBN: 9789462157491
Boekomslag voor ISBN: 9789463868174


Boekn ©