Interne communicatie als managementinstrument

Interne communicatie als managementinstrument

In Interne communicatie als managementinstrument worden de verschillende functies van interne communicatie uitgebreid beschreven. Het boek geeft handreikingen voor het stapsgewijs onderzoeken en verbeteren van de interne communicatie. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan het verbeteren van de interne media, zoals het personeelsblad, e-mail en intranet. Ook wordt uitgebreid stilgestaan bij de communicatierol van lijnmanagers en collega's. Naast diverse overleg- en vergadervormen worden ook de communicatieve vaardigheden van managers en medewerkers beschreven.
Hierbij wordt gebruikgemaakt van theorieën uit de bedrijfskunde, de communicatiewetenschap en het personeelsmanagement. De ontwikkelingen op het terrein van interne communicatie gaan steeds verder. Reden om dit boek kritisch door te nemen en waar nodig aan te vullen. In deze vierde druk wordt uitgebreid stil gestaan bij de specifieke rol van interne communicatie bij de overheid. Ook de rol van communicatie bij het binden en boeien van medewerkers komt aan de orde. Nieuwe inzichten over de rol van interne communicatie bij verandering, die de auteur uitgebreid heeft beschreven in zijn gelijknamige boek (Kluwer, 2002), worden hier beknopt behandeld.

Auteur | Huib Koeleman
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789013077278
Boekomslag voor ISBN: 9789014080666
Boekomslag voor ISBN: 9789024442836
Boekomslag voor ISBN: 9789023257721
Boekomslag voor ISBN: 9789491560408
Boekomslag voor ISBN: 9789024400904


Boekn ©