Dialogisch Denken
Merken, consumenten en directe communicatie. Ze lijken alle drie op drift in het informatietijdperk. Is het mogelijk om een win-winsituatie te creëren? Net nu merken de kans hebben de consument betaalbaar en zeer gericht te bereiken, neemt de consument voor het eerst op grote schaal het initiatief. De ontvanger wordt zender. De consument wordt prosument. Merken kunnen niet meer volstaan te zeggen dat ze consument serieus nemen, ze moeten het vooral doen.
Ook directe communicatie zal zich moeten ontwikkelen. Van betekenisloos naar 'merkwaardig', van gevoelsarm naar 'menswaardig', van interactief naar dialogisch. Dialogisch denken leidt tot het heen en weer 'pingpongen' van stukjes informatie en gevoel. Merk en consument zijn afwisselend zender en ontvanger waardoor ze elkaar steeds beter leren kennen en waarderen. Dialogisch Denken is een manier van denken en doen die de potentie van directe communicatie volledig wil gebruiken. Die daardoor merken en consumenten dichter bij elkaar brengt.
Ook directe communicatie zal zich moeten ontwikkelen. Van betekenisloos naar 'merkwaardig', van gevoelsarm naar 'menswaardig', van interactief naar dialogisch. Dialogisch denken leidt tot het heen en weer 'pingpongen' van stukjes informatie en gevoel. Merk en consument zijn afwisselend zender en ontvanger waardoor ze elkaar steeds beter leren kennen en waarderen. Dialogisch Denken is een manier van denken en doen die de potentie van directe communicatie volledig wil gebruiken. Die daardoor merken en consumenten dichter bij elkaar brengt.
Auteur | | M. Robben |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |