Agressiebeheersing
Dienstverlenende organisaties hebben steeds meer met agressie te maken. Hoe ga je met die agressie om? Dit praktijkboek met veel voorbeelden is voor dienstverleners een leerzame handleiding. Hoe ga je met die agressie om? Agressiebeheersing is meer dan weten hoe je moet reageren. Het is ook het weten naar welk idee je moet handelen. Het is het wegnemen van de oorzaken van agressie en het voorkomen ervan door procedures vast te leggen, een agressieplan op te stellen en je werkruimte veilig in te richten. En het is ook je collega opvangen die agressie ondergaan heeft en zorgen voor een adequate verwerking. Al deze aspecten komen in dit praktijkboek uitgebreid aan de orde. Waar nodig worden situaties verduidelijkt met herkenbare voorbeelden. Dit boek telt 172 pagina's en is bestemd voor iedereen die werkzaam is in de dienstverlening en te maken heeft met agressie. De auteur Aad Klaassen heeft het klappen van de zweep geleerd bij de sociale dienst in Rotterdam. Door de samenwerking met collega's van KAT Advies & Training B.V. heeft hij zijn kennis, en inzichten op het terrein van agressiebeheersing verbreed. Dit praktijkboek is het resultaat en heeft zijn waarde in de praktijk reeds ruim bewezen.
Auteur | | A. Klaassen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |