Overtuigen op papier
Een overtuigende adviestekst, beleidsnotitie of offerte is geen roman. Het gaat erom dat je lezers (bestuurders, directies of klanten) direct iets met je tekst kunnen doen. Ze willen zich op basis van je tekst - in korte tijd - een onderbouwd oordeel vormen of een verantwoord besluit nemen.
Maar welke soorten argumenten overtuigen het best? Emotionele argumenten, kunnen die eigenlijk wel? Hoe zorg je ervoor dat je tekst daadwerkelijk tot actie leidt? Hoe beperk je de kern van je betoog tot één A4-tje? Wanneer gebruik je een bijlage?
In Overtuigen op papier leert Bert Ruck je stap voor stap een overtuigende tekst te schrijven. Via een direct toepasbare methode, op een lichtvoetige manier. Daarbij kan hij putten uit ruim 10 jaar praktische ervaring met trainingen in schriftelijke argumentatie bij bedrijfsleven en overheid.
Auteur
Bert Ruck (1960) is trainer en medeoprichter van het Amsterdamse bureau Ruck & Van der Heijde Communicatie.
Maar welke soorten argumenten overtuigen het best? Emotionele argumenten, kunnen die eigenlijk wel? Hoe zorg je ervoor dat je tekst daadwerkelijk tot actie leidt? Hoe beperk je de kern van je betoog tot één A4-tje? Wanneer gebruik je een bijlage?
In Overtuigen op papier leert Bert Ruck je stap voor stap een overtuigende tekst te schrijven. Via een direct toepasbare methode, op een lichtvoetige manier. Daarbij kan hij putten uit ruim 10 jaar praktische ervaring met trainingen in schriftelijke argumentatie bij bedrijfsleven en overheid.
Auteur
Bert Ruck (1960) is trainer en medeoprichter van het Amsterdamse bureau Ruck & Van der Heijde Communicatie.
Auteur | | B. Ruck |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Taal |