Laat maar zien
Laat maar zien werd in 2001 enthousiast ontvangen. De opzet sluit uitstekend aan bij het competentiegerichte onderwijs van nu. Praktijkgerichte studietaken, integratie van kennis en vaardigheden, en mogelijkheden tot samenwerken en reflecteren maken het boek tot een toegankelijke, eigentijdse handleiding.
De eerste hoofdstukken zijn gewijd aan beelden, beeldend vormgeven, de plaats van beeldend onderwijs in de basisschool en de fasen van het onderwijsproces. Vervolgens belichten de auteurs het ontwerpen en plannen van activiteiten en een geschikte leeromgeving, en de ontwikkeling van het beeldend vermogen van de verschillende leeftijdsgroepen. De student kan zijn bekwaamheid toetsen met een aantal casussen.
De tweede druk is inhoudelijk verbeterd: de tussendoelen zijn verwerkt, er wordt een koppeling met de zaakvakken gelegd en er is aandacht voor creativiteitsontwikkeling. Ook gaan de auteurs in op pedagogische opvattingen over het onderscheid jonger/ouder kind. Vormgeving en lay-out zijn verbeterd en de illustraties zijn groter.
De eerste hoofdstukken zijn gewijd aan beelden, beeldend vormgeven, de plaats van beeldend onderwijs in de basisschool en de fasen van het onderwijsproces. Vervolgens belichten de auteurs het ontwerpen en plannen van activiteiten en een geschikte leeromgeving, en de ontwikkeling van het beeldend vermogen van de verschillende leeftijdsgroepen. De student kan zijn bekwaamheid toetsen met een aantal casussen.
De tweede druk is inhoudelijk verbeterd: de tussendoelen zijn verwerkt, er wordt een koppeling met de zaakvakken gelegd en er is aandacht voor creativiteitsontwikkeling. Ook gaan de auteurs in op pedagogische opvattingen over het onderscheid jonger/ouder kind. Vormgeving en lay-out zijn verbeterd en de illustraties zijn groter.
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Kunst & Fotografie |