AIRMILES
Sparen zit in de genen van de Nederlanders. De afgelopen decennia hebben verschillende spaarsystemen met succes de Nederlandse consument trouw gemaakt aan een fabrikantenmerk of een winkelformule. Met de komst van het elektronisch sparen bij de dagelijkse boodschappen lijkt er echter een kentering op te treden in onze spaarcultuur. Practisch bewijs daarvoor vormt het Air-miles systeem dat in het najaar van 1994 in Nederland van start ging. De oprichters van Air-miles zijn stuk voor stuk gerenommeerde ondernemingen (naast de moederorganisatie Loyalty Management Nederland zijn dit: Albert Heijn, ABN-AMRO-Bank, Shell en V&D). Tot op de dag van vandaag hebben de in het Air Miles-systeem participerende ondernemingen het voor andere bedrijven onmogelijk gemaakt om het succes van Air Miles te evenaren. Nu het succes van het Air-Miles programma onomstotelijk vaststaat (in nog geen 2 jaar tijd maar liefst 4,4 miljoen spaarkaarten en er meer dan 600 miljoen gespaarde mijlen), is een analytische
Auteur | | Riezebos |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |